Galeria BWA Awangarda we Wrocławiu przedstawia do 21 sierpnia ekspozycję pt. Nesting, Games in Nests. Jest to wspólny wrocławski projekt artystów polskich, niemieckich, czeskich, słowackich i amerykańskich, który koncentruje się na problemie miasta jako miejsca wielokulturowego, wypadkowej przenikania się wpływów, idei i ludzi, którzy do niego przybywali.
Wystawa “Nesting” realizowana jest przez BWA Wrocław we współpracy z praską galerią Ungula i Wyższą Szkołą Sztuk Pięknych w Bratysławie przy współfinansowaniu Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego.
Uczestnicy projektu:
Annegret Heinl – Niemcy (1946, pochodząca z Bonn artystka eksperymentalna; tworząc obiekty i kolaże, organizując akcje wspólnie z muzykami oraz interaktywne performance uruchamia w swojej twórczości symultaniczne kanały percepcji)
Elżbieta Janczak Wałaszek – Polska (1962, artystka dolnośląska, posługując się wizerunkami pospolitych zwierząt tworzy obiekty ceramiczne i buduje z nich w galerii nasycone dramaturgią absurdalne “żywe obrazy”. Jej ceramiczne inscenizacje poruszają najczęściej tematy egzystencjalne, takie jak sens istnienia, lub istota międzyludzkich relacji)
Ben Patterson – USA/Niemcy (1934, pochodzący z Pittsburga w Stanach Zjednoczonych, z wykształcenia muzyk, współorganizator historycznego Festiwalu Fluxusu w Wiesbaden w 1962 roku, wieloletni uczestnik tego głośnego ruchu artystycznego, performer, wiele lat poświęcił popularyzacji sztuki jako manager kultury, od 1988 znów aktywny artystycznie)
Jan Steklík – Czechy, (1938, pochodzący z Usti w Czechach, współtwórca czeskiego ruchu informel, w swojej twórczości łączy zasady dzieła konceptualnego z właściwościami klasycznych technik artystycznych, bliski metodzie sztuki minimalnej równie często wykorzystuje w swoich pracach tworzywa przenikające ze współczesnej cywilizacji: plastik, celofan, metal)
Krzysztof Wałaszek – Polska, (1960, ukończył wrocławską ASP, posługuje się tradycyjnymi mediami takimi jak malarstwo, ceramika czy kolaż, które jednak są każdorazowo nośnikiem treści krytycznych skierowanych zawsze przeciwko konkretnemu złu, absurdom merkantylizacji i instytucjonalizacji życia społecznego, oraz nadużyciom cywilnych i religijnych instancji władzy)
Ján Macko – Słowacja, (1969, jego twórczość ma charakter krytyczny, w swoich komunikatach posługuje się głównie rzeźbą, najczęściej wykorzystuje motyw postaci ludzkiej, którą umieszcza w sytuacjach, o jakich sądzi iż mogły by spotkać każdego) DG 307 – grupa muzyczna – Czechy, (legenda czeskiej muzyki undergroundowej).