Warszawski wykład, zatytułowany „The point of no return”, opisywał będzie stan niepewności związany z funkcjonowaniem międzynarodowego systemu promocji sztuki. Zdaniem autora, mania promowania “młodszych” lub “debiutujących” artystów przestaje mieć jakiekolwiek uzasadnienie w rzeczywistej wartości ich prac. Instytucjonalizacja zastępuje brak artystycznej wizji, neutralizacja krytycyzmu w pismach artystycznych służy stabilizowaniu nieprzewidywalnej sytuacji na rynku sztuki. Niepewność staje się siłą napędową rynku, zaś ideologia protezą służącą unicestwieniu estetyki.
Robert C. Morgan, historyk i krytyk sztuki, kurator, artysta, poeta. Opublikował ponad tysiąc artykułów i recenzji w wielu pismach o sztuce na całym świecie. Pisze dla Art News, Art Press, stale współpracuje z Sculpture Magazine, New York Arts, Tema Celeste. Jest autorem katalogów i monografii poświęconych wielu światowej sławy artystom. Opublikował książki: Art into Ideas: Essays on Conceptual Art (1996), The End of the Art World (1998), Bernard Venet, 1961-1970 (1999), Gary Hill (2000) oraz Bruce Nauman (2002). Robert C. Morgan mieszka i pracuje w Nowym Jorku; wykłada w Pratt Institute oraz w Rochester Institute of Technology.
środa 4 października, godz. 18.00, Sala Kino/Audytorium, CSW Zamek Ujazdowski