Wykład, który zostanie wygłoszony w Warszawie, opisywał będzie tło historyczne i najnowsze manifestacje sztuki intermediów. Praktyki intermedialne, zakorzenione w eksperymentach futurystów, dadaistów i surrealistów, otworzyły drogę współczesnej rewolucji cyfrowej w sztuce. Intermedia łączą ze sobą elementy różnych dyscyplin artystycznych; w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat dominującymi formami intermediów były sztuka performance, sztuka ciała, sztuka konceptualna, poezja wizualna, poezja dźwiękowa, książki artystów, graficzne zapisy muzyki. Wykład skupiał się będzie na prezentacji dokonań powojennych twórców sztuki intermediów, t.j. John Cage, Allan Kaprow, grupy Nouveaux Réalistes i Fluxus. Omawiał będzie również twórczość innych artystów odpowiedzialnych za eksplozję sztuki intermediów, t.j. Lawrence Weiner, Laurie Anderson, Vito Acconci, Eleanor Antin, Ian Hamilton Finlay, Gina Pane, John Baldessari, brazylijscy poeci Noigandres, i wielu innych.
Peter Frank jest kuratorem, krytykiem sztuki i poetą mieszkającym w Los Angeles. W latach 80. publikował teksty o sztuce w nowojorskich pismach The Village Voice oraz The SoHo Weekly News; jest autorem wielu monografii i katalogów wystaw indywidualnych i zbiorowych. Pracuje jako kurator w Riverside Art Museum; zorganizował wiele wystaw tematycznych i przeglądowych dotyczących ruchu Fluxus, sztuki konceptualnej i poezji wizualnej. Frank wykładał w wielu renomowanych uczelniach amerykańskich m.in. w w Pratt Institute, Columbia University’s School of the Arts, The University of California.
Wykład wygłoszony zostanie w języku angielskim.
11.02.2008, poniedziałek, godz. 18, sala Kino/Audytorium
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Al. Ujazdowskie 6, Warszawa