W piątek 11 kwietnia o godz. 20.30 po raz kolejny na ekranie warszawskiego KINO.LABu zagoszczą krótkie metraże w ramach cyklicznych pokazów Future Shorts, wśród których na wyróżnienie zasługuje m.in. The Bohemian Rhapsody Project – singapurski eksperyment z pogranicza filmu, muzyki, sztuki i teatru.
Festiwal Future Shorts wraca w kwietniu z inspirującym i poruszającym zestawem krótkich filmów z całego świata. Na wyróżnienie zasługuje m.in. The Bohemian Rhapsody Project singapurski eksperyment z pogranicza filmu, muzyki, sztuki i teatru. Oparty na jednym z największych przebojów grupy Queen, w niekonwencjonalny sposób poruszający problematykę kary śmierci. Ponadto będzie można zobaczyć historię traktującą o miłości i muzyce rockowej w Heavy Metal z Finlandii. W duńskim Les Amores Perdus przed widzami zostanie postawione pytanie o to czy starannie dobrane miejsce pomaga odnaleźć miłość lub ocalić przygasający związek. Natomiast w dynamicznym i bezkompromisowym obrazie Lucky z Australii autorzy starają się znaleźć wyjście z sytuacji bez wyjścia.
The Bohemian Rhapsody Project
Reż: Tzu Nyen Ho / Singapur / 2006 / 8′
Akcja filmu rozgrywa się w byłym Sądzie Najwyższym w Singapurze. Sala sądowa jest wypełniona filmowym sprzętem i pracownikami planu, a oskarżony mężczyzna rozpoczyna swoją musicalową kwestię słowami I’m just a poor boy from a poor family. Dialogi skonstruowane są w całości z tekstu Bohemian Rhapsody zespołu Queen, reinterpretowaej w całkiem nowy sposób.
Heavy metal
Reż: Zaida Bergroth / Finlandia / 2007 / 30′
Koniec lat 80., wioska w głębi Finlandii. Hevari, jedyny długowłosy nastolatek w okolicy to najfajniejszy gość na świecie, przynajmniej w opinii Kake z sąsiedztwa. Nikt inny się z tym nie zgadza; Hevari przywykł już, że jest obiektem żartów rówieśników. Laureat nagrody publiczności i nagrody głównej na Tampere International Short Film Festival 2007.
The Eel
Reż: Dominic Hailstone / Wielka Brytania / 2004/ 6′
Krótkometrażowy horror – świadectwo wyzwolonej z wszelkich reguł dziwacznej wyobraźni autora. Węgorz miota się w swoim niewielkim zbiorniku, a jego kształty błyskawicznie przerastają otoczenie. Dominic Hailstone pracował wcześniej jako projektant i rzeźbiarz w przemyśle filmowym oraz współpracował przy realizacji wideoklipów (Come To Daddy Aphex Twina oraz Holy Tears Isis).
Lucky
Reż: Nash Edgerton / Australia / 2005 / 5′
Wyobraź sobie: jest ciemno, oddychasz ciężko. Ryk silników. Pot. Nagle widzisz światło i uświadamiasz sobie, że jesteś w bagażniku pędzącego samochodu. Niestety, brakuje kierowcy… Co zrobisz, by ocalić życie? Film Lucky przyniósł autorowi uznanie na wielu międzynarodowych festiwalach (m.in. Cleveland International Film Festival 2006, St. Kilda Film Festival 2005).
We have decided not to die
Reż: Daniel Askill / Australia / 2004 / 11′
Trzy rytuały. Trzy sylwetki. Trzy współczesne transcendentalne podróże do miejsc, gdzie śmierć nie jest już nieunikniona. Doświadczenie takiego stanu umysłu, w którym logika zostaje zarzucona i wszystko staje się możliwe.
Les Amours Perdus
Reż: Caroline Sascha Cogez / Dania / 2005 / 21′
W ciągu dwudziestu czterech godzin, przy akompaniamencie muzyki koncertowej sławnej flecistki Michaeli Petri, kilka osób próbuje znaleźć swoje (nomen omen) miejsce w poszukiwaniu miłości.
Alptraum
Reż: This Lüscher / Szwajcaria / 2007 / 3′
Wyobraź sobie narodową reprezentację Szwajcarii w piłce nożnej grającą w finale Euro 2008, podczas gdy ekran telewizora staje się czarny, a piłka ląduje w twoim ogródku.
11. kwietnia 2008 r.
KINO.LAB CSW
Warszawa