Od 11 października do 14 listopada 2008 roku w Galerii Lokal 30 w Warszawie można oglądać wystawę Elodie Pong After The Empire. Pierwsza w Polsce indywidualna wystawa Elodie Pong, mieszkającej w Zurychu, jednej z ważniejszych szwajcarskich artystek video. Jej prace były prezentowane na licznych wystawach oraz nagradzane na wielu festiwalach filmowych, m.in. w San Sebastian i w Chicago.
Artystka używa kamery jako swoistej kozetki dla bohaterów, którzy odsłaniają przed nią nie tylko najskrytsze sekrety, ale również prezentują swoje talenty, pasje, fobie, dziwactwa i marzenia. W After the Empire, najnowszym video Elodie Pong, ironicznie przerysowane, groteskowe postacie ze świata polityki, pop kultury czy bajek poruszają się po scenie umieszczonej na tle zdjęcia zrujnowanej fabryki, niczym podczas estradowego występu lub castingu. Powstaje przedziwny melanż, absurdalny spektakl, w którym Marilyn Monroe spotyka się z Karolem Marksem, Elvis Presley rozmawia z Myszką Minnie, a Martin Luter King wytańcowuje z nobliwą Szwajcarką.
Absurdalność zachowania bohaterów After the Empire podkreślają dodatkowo pełne kulturowych odniesień monologi i dialogi – swoją osobowość aktorzy kreują bowiem poprzez przywłaszczanie sobie cytatów z filmów, przemówień czy piosenek. Pojawia się więc pytanie, czy bohaterowie Elodie Pong są postaciami z utraconego, zaginionego świata, w którym potrafią się poruszać jedynie przy pomocy wyeksploatowanych już cytatów? Czy może mamy tu do czynienia ze zbiorowym podmiotem, który obalił Imperium i przyjął za swoją maksymę słowa Karola Marksa: History repeats itself, first as tragedy, second as farce.