Od 16 lipca 2009 roku na placu Czystym przy domu handlowym RENOMA we Wrocławiu można oglądać instalację Moniki Sosnowskiej. Praca Sosnowskiej to na pierwszy rzut oka czysto abstrakcyjna konstruktywistyczna praca o wymiarach 4 m x 3 m x 3m, która przypomina typowe stoiska-stragany.
Artystka przywiązuje ogromną wagę nie tylko do kształtu, ale również do koloru – niebieska farba pokrywająca stalowe elementy obiektu jest identyczna z tą, którą malowano stoiska. Autorka, zainteresowana przestrzenią, szukała inspiracji w architekturze lat 60. i 70., ograniczonej urzędowymi nakazami i zakazami. Zamknięta kompozycja przypomina o narzucanym odgórnie metrażu przypadającym na mieszkańca, a pokazując ograniczenia architektów, przypomina również o ubóstwie materiałowym tamtych czasów. Sosnowska w swej pracy sięga do korzeni – swojego dzieciństwa, estetyki socjalizmu, w której wzrastała.
Monika Sosnowska urodzona w Rykach, mieszka i pracuje w Warszawie. W latach 1992-93 studiowała w Schola Posnaniensis (Prywatna Akademia Sztuki), w latach 1993-98 na Wydziale Malarstwa poznańskiej ASP oraz w latach 1999-2000 w Rijksakademie van Beeldende Kunsten w Amsterdamie (studia podyplomowe). W 2004 roku wyjechała na stypendium do berlińskiego Kunstlerhas Bethanien (laureatka Fundacji Scheringa). Pracuje z przestrzenią i architekturą, tworzy instalacje architektoniczno-malarskie. Jest laureatką m. in. Paszportu Polityki przyznanego w 2003 roku za instalacje na światowym poziomie oraz za przywrócenie sztuce wymiaru zaskoczenia. Została również uhonorowana w Bazylei prestiżową nagrodą Baloise Art Prize. W 2007 roku reprezentowała Polskę na 52 Biennale Sztuki w Wenecji (Polski Pawilon). Sosnowska bada najczęściej elementy architektury, które są nieprawidłowe, obarczone błędem. Dotyka przeoczonych aspektów funkcjonowania miasta – pamiątek po urbanistycznych utopiach, nieudanych realizacjach, nietrwałości budynków, jednocześnie sięgając w swej sztuce po psychodeliczne właściwości architektury.