30 maja 2010 roku o godzinie 18.00 Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie zaprasza na Muzyczny przegląd stolic europejskich/Londyn.
W programie:
Film: Buy more incense
reż. Thomas Bulkhalter i Michael Spahr, 55 min.
Brytyjscy muzycy azjatyckiego pochodzenia opowiadają historię swojej muzyki w Wielkiej Brytanii. Opowiadają o rynku muzycznym, ich pozycji w społeczeństwie brytyjskim oraz o swojej przyszłości. Rzucają światło na różne style muzyczne, które tworzą: bhangrę, worldfusion-cyberpunk, break beats i inne rodzaje muzyki popularnej, która bardzo często opiera się na łączeniu nowoczesnej technologii z tradycyjnymi instrumentami i dźwiękami.
CARRANTUOHILL
Grupa istnieje od 1987 roku. Wykonuje zarówno tradycyjną muzykę celtycką rodem z Irlandii i Szkocji, jak i własne opracowania aranżacyjne oparte na celtyckich korzeniach. Wykorzystuje przy tym bardzo stylowe instrumentarium (skrzypce, uilleann pipes, bouzuki, cittern, bodhran, flety, tin whistles, akordeon, mandolina, gitara akustyczna), poszerzając brzmienie o instrumenty perkusyjne, klawiszowe oraz gitarę basową. Wielokrotnie gościł w Irlandii.
W 1994 roku jako uczestnik warsztatów muzycznych South Sligo Summer School w Sligo, a później koncertując m.in. na największych irlandzkich festiwalach – Cork Folk Festival, Dancing with Lunasa“oraz w słynnym Fox`s Pubie czy też w St`Anns Church w Dublinie. Od 2004 r. jest gościem festiwalu Roches de Celtiques w Rochetaillee we Francji. W 2007 r. zespół otrzymał najbardziej prestiżową nagrodę Polskiego Przemysłu Fonograficznego – FRYDERYKA 2006 w kategorii Album Roku Etno – Folk za płytę SESSION NATURAL IRISH & JAZZ.
TRANSGLOBAL UNDERGROUND
Utworzony ponad dekadę temu brytyjski TransGlobal Underground to prowadzony przez DJów kolektyw, łączący różnorakie elementy Muzyki Świata z głęboko zakorzenionymi groovami. Od początku dali się poznać jako innowatorzy, ich kreatywna wspólnota bez skrępowania sięga do rozmaitych tradycji. Wyrośli z uwielbienia dla muzyki tanecznej, awangardowej, arabskiej, azjatyckiej i indyjskiej. Każdy członek dokłada swoje muzyczne gusta, odrębne kulturowe tło. Atrakcyjność Trans Global Underground tkwi w pozytywnej mieszance sampli, loopów, elementów techno, z etniczną instrumentalizacją. Oczywiście Muzyka Świata była popularna na długo przedtem, zanim wzięli się za nią specjaliści od elektroniki (których twórczość określana jest często pogardliwie mianem ethno-techno). TGU poszli jednak w tym wszystkim o krok dalej, łącząc cyfrowe dźwięki z intensyfikującymi przekaz żywymi instrumentami, za które chwytali czołowi artyści.