We wrześniu 2010 roku w Teatrze Współczesnym w Warszawie odbędzie się premiera spektaklu Daniela Colasa Skarpetki, opus 124 w reżyserii Macieja Englerta.
Dwaj aktorzy o różnych rodowodach scenicznych i silnych osobowościach mają już za sobą chwile sławy. Podejmują próbę powrotu na scenę. Przygotowują spektakl słowno-muzyczny według scenariusza napisanego przez jednego z nich – co z racji skrajnie różnych charakterów i doświadczeń życiowych bohaterów nie może się odbyć bez zgrzytów i zabawnych konfliktów. Skarpetki, opus 124 – to partytura na świetne role.
OBSADA:
Verdier – Piotr Fronczewski ( gościnnie)
Brèmont – Wojciech Pszoniak
Daniel Colas, aktor, reżyser teatralny i filmowy, pisarz. Od 2006 roku dyrektor artystyczny Teatru Les Mathurins w Paryżu. Absolwent Wyższej Państwowej Szkoły Teatralnej w Paryżu (Conservatoire National supérieur d’art dramatique) – szkołę ukończył w 1970 roku z pierwszą lokatą. W 1972 uhonorowany nagrodą im. Gerarda Philipe’a dla najlepszego aktora teatralnego.
Jest autorem 9 sztuk (La Maille, Chacun pour moi, La Voisine, Femme à lunettes, Vilains pas beaux, Putain de soirée, Charlotte Corday, Atrocement vôtre, Chaussettes, opus 124).
Autor o swojej sztuce:
Kimże w gruncie rzeczy są ci dwaj klauni, tak zupełnie od siebie różni?… Są ludźmi, po prostu. Pełnymi sprzeczności, ze swoimi słabościami i okrucieństwem… a także czułością… Są to być może dwie twarze tej samej postaci. Diametralnie odmienne, a jednocześnie całkowicie identyczne… Ludzie i tyle…. Po prostu ludzie… zadufani w sobie, niepoważni… Co tu dużo mówić, klauni… Po prostu klauni…