13 listopada 2011 r. w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie zobaczyć będzie można spektakl Chóru Kobiet zatytułowany Magnificat.
Chór Kobiet pracuje nad odzyskaniem/stworzeniem kobiecego głosu poprzez kolizję z kulturowymi wzorcami kobiecości. W 2. Projekcie konfrontuje się z obrazem Najświętszej Marii Panny. Z jego ideologiczną i estetyczną władzą. Z magnetyczną siłą tej świętej ikony kobiecości.
Cytaty z Biblii, przepisy kulinarne, teksty Jelinek, Mickiewicza i fragmenty Bachantek Eurypidesa chór miksuje z dźwiękiem komputera, trzaskiem migawek i fleszy, cytatami z gazet. Rytmizowana mowa i popowe frazy sprzęgają się z tradycyjnymi formami muzyki sakralnej.
Nuty Magnificatu są samplowane, stają się podkładem dla tekstów kultury i reklam. Powstaje ideologiczno-dźwiękowy remiks. Matka Boska schodzi ze świętych obrazów.
Drugi Projekt Chóru kobiet jest wypowiedzią na temat kobiety w systemie władzy Kościoła. Bez świętych i nie-świętych słów. To postoperowa forma, z której rodzi się wielogłosowy, popkulturowy Magnificat.
koncept, libretto, reżyseria: Marta Górnicka
partytura: IEN
choreografia: Anna Godowska
współpraca naukowa, literacka: Agata Adamiecka
współpraca: Marta Sulewska
koncepcja estetyczna: Anna Maria Karczmarska
produkcja: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego
W projekcie udział biorą:
Justyna Chaberek, Ewa Chomicka, Alina Czyżewska, Paulina Drzastwa, Alicja Herod, Anna Jagłowska, Katarzyna Jaźnicka. Ewa Konstanciak, Ewa Kossak, Katarzyna Lalik, Agnieszka Makowska, Kamila Michalska, Katarzyna Migdalska, Jolanta Nałęcz-Jawecka, Natalia Obrębska, Anna Rączkowska, Anna Rusiecka, Monika Sadkowska, Karolina Szulejewska, Kaja Stępkowska, Iwona Tołbińska, Agata Wencel, Karolina Więch, Anna Wodzyńska, Anna Wojnarowska
Spektakl będzie można oglądać również 14 i 15 listopada.
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego
Jazdów 1
Warszawa