Nakładem wydawnictwa tmc ukazała się książka Stevena Hellera i Veronique Vienne zatytułowana 100 idei, które zmieniły projektowanie graficzne.
W ostatnich latach grafika rozwija się w porażająco szybkim tempie. Mało tego, jest wszędzie, z mniejszymi bądź większymi formami graficznymi spotykamy się na każdym kroku. Idąc ulicą mijamy kolorowe plakaty, jadąc samochodem naszą uwagę przyciągają wielkie bilboardy, zaglądając do internetu naszym oczom pokazują się coraz to ciekawsze graficznie strony…
Ale punkt wyjścia jest inny. W pierwszym rozdziale publikacji autorzy zajmują się… książką. Nazywają ją laboratorium dla pisarzy, artystów, projektantów i typografów. I choć media elektroniczne wypierają czysty druk, on ciągle istnieje i jest podstawą dla wszelkiej grafiki.
Autorzy 100 idei, które zmieniły projektowanie graficzne wybierają te idee, które według nich miały największy wpływ na rozwój grafiki. Piszą o formach, kompozycjach, wpływach innych sztuk na projektowanie graficzne, a także o tym, czym jest grafika dzisiaj i jak się ją wykorzystuje.
Steven Heller przez ponad trzydzieści lat pracował dla New York Times’a jako kierownik artystyczny. Wykłada historię projektowania graficznego w School of Visual Arts w Nowym Jorku. Przez wiele lat współpracował z takimi pismami jak: PRINT, EYE, BASELINE, I.D, oraz wydawnictwami: Chronicle Books, Allworth Press, Harry N. Abrams, Phaidon Press, Taschen Press, Abbeville Press, Thames & Hudson, Rockport i Northlight.
Veronique Vienne przez wiele lat pracowała jako kierownik artystyczny oraz autor artykułów publikowanych w najważniejszych pismach Nowego Jorku, San Francisco i Paryża. Współpracowała również z prestiżowymi wydawnictwami (jako autor i edytor): Chronicle Books, Laurence King, Phaidon i Random House.
Steven Heller i Veronique Vienne 100 idei, które zmieniły projektowanie graficzne
Data wydania: 26 marca 2012 roku
Wydawnictwo tmc