25 stycznia na ekrany kin wchodzi film Sugar Man, którego reżyserem jest Malik Bendjelloul.
Laureat Nagrody Publiczności na festiwalach w Sundance, Nowym Jorku, Los Angeles, Melbourne. Uniwersalna i zaskakująca opowieść o potędze przypadku i roli szczęścia w ludzkim życiu. Sugar Man przedstawia niewiarygodną, pełną niespodzianek, a do tego prawdziwą historię życia Sixto Rodrigueza, piosenkarza, któremu wróżono karierę większą niż Bobowi Dylanowi, a o którym… nikt nie słyszał.
Pod koniec lat 60. w jednym z barów w Detroit dwóch uznanych producentów muzycznych usłyszało nieznanego piosenkarza o wielkim talencie. Nagrali z nim album, licząc że z miejsca stanie się gwiazdą. Jednak płyta okazała się fiaskiem: nie chciał jej kupować dosłownie nikt. Piosenkarz wkrótce zniknął bez śladu, jeśli nie liczyć plotki o jego przedziwnym samobójstwie podczas koncertu.
Kilka lat później pirackie kopie jego płyty trafiły do podzielonej apartheidem Południowej Afryki. W ciągu dwóch dekad odniosły tam niewiarygodny sukces, bijąc rekordy sprzedaży Elvisa Presley’a i Rolling Stonesów, choć sam piosenkarz nigdy się o tym nie dowiedział. Dwaj południowoafrykańscy fani postanowili odkryć, co naprawdę stało się z ich idolem i bohaterem. Śledztwo zaprowadziło ich do prawdy bardziej niezwykłej, niż wszystkie mity krążące wokół artysty znanego jako Rodriguez. Sugar Man to opowieść o jego niezwykłych losach, a także o nadziei, inspiracji i potędze muzyki.
Malik Bendjelloul, przez dwanaście lat realizował filmy dokumentalne, najczęściej o muzykach. W 2001 roku wyreżyserował pierwszy w historii dokument o grupie Kraftwerk, pionierach muzyki elektronicznej z Niemiec. Pracował także nad serią o historii heavy metalu, a przy innych projektach współpracował z takimi artystami jak Björk, Sting, Elton John, Rod Stewart, Madonna, Mariah Carey, U2, czy Kylie Minogue. Jesienią 2011 Bendjelloul wyreżyserował koncertowy film z występu Prince’a.
Bendjelloul był także reżyserem i producentem poświęconego kulturze programu Kobra prezentowanego w szwedzkiej telewizji. To w jego ramach realizował krótkie dokumenty poświęcone bardzo różnym tematom, jak na przykład Pierwszy Ziemski Batalion – oddział amerykańskiej armii, gdzie próbowano nauczyć żołnierzy przenikania przez ściany – którego historia później stała się podstawą filmu Człowiek, który gapił się na kozy; sylwetka Alfreda Merhana, który przeżył na lotnisku Charlesa de Gaulle’a w Paryżu osiemnaście lat i stał się inspiracją, dla Terminalu Stevena Spielberga. W innych produkcjach zajmował się skandalem wokół zespołu KLF, którego członkowie spalili milion funtów, a także plotkami dotyczącymi rzekomej śmierci Paula McCartneya.
Bendjelloul projektował też i reżyserował czołówki kilku bardzo popularnych szwedzkich programów telewizyjnych, spod jego ręki wyszły również teledyski muzyczne i reklamy.
Sugar Man, reż. Malik Bendjelloul
Premiera: 25 stycznia 2013 roku
Dystrybucja: Gutek Film