Od 20 lutego do 12 czerwca w Filharmonii Wrocławskiej odbywać się będzie cykl koncertów kameralnych. W czasie 9 wieczorów z kameralistyką odbędą się spotkania z artystami prowadzone przez mówcę i popularyzatora muzyki, Lecha Dzierżanowskiego.
Koncert 20 lutego to dwie bardzo ciekawe pozycje: genialny późny kwintet Schuberta, jeden z nielicznych przykładów kwintetów z parą wiolonczel, a nie altówek (jak to jest u Mozarta, Beethovena czy Brahmsa) oraz kwartet Areńskiego, który jest ewenementem w literaturze kameralnej, ponieważ są w nim użyte dwie wiolonczele w miejsce pary skrzypiec. Wedle mojej wiedzy to jedyny utwór napisany na taki skład.
Wieczór 27 lutego to gratka dla tych, którzy oglądali film Wszystkie poranki świata – zabrzmi muzyka Marina Marais i jego nauczyciela Sainte-Colombe’a, czyli mistrzów związanych z violą da gamba. Wieczór będzie też okazją, aby usłyszeć niemenzurowane preludia Louisa Couperina – te pozbawione kresek taktowych i wartości rytmicznych kompozycje wymagają od wykonawcy umiejętności improwizacji.
Harmonogram całego cyklu koncertów kameralnych (start- godz. 19:00):
- 20 lutego, Trio Solistów Leopoldinum i goście w Filharmonii
- 27 lutego, Zespół Fernabucco w Ossolineum
- 13 marca, Polish Cello Quartet w Auli Leopoldina
- 20 marca, Lutosair Quintet w Mediatece
- 24 kwietnia, NFM Ensemble w Ossolineum
- 8 maja, Lutosławski Quartet w Ossolineum
- 15 maja, Lutosair Quintet w Ossolineum
- 22 maja, Trio Solistów Leopoldinum i goście w Oratorium Marianum
- 12 czerwca, Radosław Pujanek i goście w Ossolineum
Filharmonia Wrocławska im. Witolda Lutosławskiego