Wystawa Mega-Lo-Polis jest częścią programu 17. Biennale Sztuki Mediów WRO 2017 Drafts Systems. Poza instalacją The Nemesis Machine prezentuje prace wideo wybranych artystów Biennale.
The Nemesis Machine to instalacja przedstawiająca rozległe miasto zbudowane w całości z elektronicznych komponentów – zużytych części komputerowych. Specjalnie na Biennale WRO, podczas warsztatów z grupą roboczą, we Wrocławiu Stanza przygotował największą do tej pory wersję dzieła.
Na podstawie danych przesyłanych z czujników instalacja wizualizuje w czasie rzeczywistym życie metropolii, rejestrując i wyświetlając obrazy odwiedzających, dzięki czemu stają się oni częścią tego wielkiego organizmu-miasta, jednocześnie podglądając i zamieszkując go. Instalacja, niczym Wielki Brat, pozwala spojrzeć z lotu ptaka w głąb cybernetycznego pejzażu, w którym drapacze chmur są zbudowane z płytek krzemowych, układów scalonych i kondensatorów, podejmując zagadnienia miasta jako złożonego, ciągle zmieniającego się systemu.
Stanza jest uznanym brytyjskim artystą, którego prace, prezentowane na ponad stu wystawach na całym świecie, otrzymały dotychczas ponad 20 nagród i wyróżnień. W całej swojej karierze podejmuje zagadnienia krajobrazu miejskiego, kultury nadzoru, prywatności i wyobcowania.
Pozostali artyści i ich prace: Elena Artemenko, Soft Power; Isabelle Arvers, Heroic Makers vs Heroic Land; Om Bori, redundancy; Krystian Grzywacz , Pustostany / Vacant Spaces; Remu IWAI, @ room 1224 & associates, X Exit – Useless Machine; Paul Turano, 137 Bullets; Charlie Tweed, Oporavak; Yelena Zhelezov, Oceanfront Manhunt
Mega-Lo-Polis
Stanza. The Nemesis Machine
Główny kurator / dyrektor artystyczny: Piotr Krajewski
Od 16 czerwca do 30 lipca 2017 roku
Wernisaż 16 czerwca 2017 roku, godz. 19.00
Centrum Sztuki WRO we Wrocławiu