Tytuł wystawy Polana Love, Memory, Curiosity nawiązuje do słów Darwina, który pisał, że „każdy zwolennik teorii ewolucji musi przyznać, że umysłowe władze wyższych zwierząt, choć tak różne od naszych pod względem stopnia rozwoju, są jednak tej samej natury, co i nasze, i mają równą własność doskonalenia się”.
Pomysł na wystawę wziął się z fascynacji samym miejscem i instytucją jaką jest Muzeum Geologicznym w Warszawie. W muzealnym porządku Natura stała się historią, przeszłością, którą ocala się skrzętnie dla przyszłych pokoleń, a odwiedzający nadal borykają się z wyobrażeniem setek tysięcy lat rozciągniętych na przestrzeni geologicznych epok. Dla artystów to ćwiczenia z wyobraźni geologicznej łączy się często z wprowadzeniem do prac elementów magii i surrealizmu.
Według Paula Crutzena, teoretyka antropocenu, jesteśmy świadkami przyspieszonego (w skali świata) „dziania się“ – powstawania nowych epok geologicznych na podstawie faktów z „tu i teraz“, a nie sprzed setek tysięcy i milionów lat. Zgodnie z teorią antropocenu człowiek stanowi jedną z sił naturalnych, które z taką mocą wyznaczały poprzednie ery.
Zaproszeni do wystawy artyści inspirują się obiektami geologicznymi i nowymi zjawiskami, jak na przykład fordytami – młodymi minerałami powstałymi ze sprasowania i wypieczenia farb i lakierów samochodowych w byłej fabryce Forda w Detroit.
Polana Love, Memory, Curiosity
Artyści: Alicja Bielawska, Tymek Borowski, Magdalena Karpińska, Olga Micińska, Shana Moulton, Katarzyna Przezwańska, Mikołaj Sobczak, Stach Szumski, Nomadic State (Karolina Mełnicka i Stach Szumski)
Od 15 września do 6 listopada 2017 roku
Muzeum Geologiczne w Warszawie