Już w kwietniu na deski Teatru Barakah powrócą Requiem Hanocha Levina oraz Jednoręki ze Spokane z tekstem autorstwa Martina McDonagha.
Jednoręki ze Spokane – komediokryminał na podstawie sztuki irlandzkiego dramatopisarza, zdobywcy Oscara (za najlepszy film krótkometrażowy), Martina McDonagha to połączenie czarnego humoru z gangsterską ustawką w podejrzanym motelu na północy Stanów. Biało–czarna, czarno–biała para przypominająca Bonnie i Clydea, bój hotelowy przypominający Teda z Czterech Pokoi oraz mężczyzna bez ręki na tle nawiązującej do estetyki starych filmów gangsterskich scenografii oraz gitarowych riffów na żywo sprawiają, że widz czuje się jak w kinie na seansie filmu kręconego przez trio Tarantino + Lynch + Jarmusch. Okazuje się, że nawet najbardziej zdesperowany poszukiwacz ręki nie da sobie wmówić, że mała, czarna ręka Aborygena należała kiedyś do niego…
„Prawdziwe życie jest gdzie indziej” – słynny cytat z Artura Rimbaud stanowi esencję twórczości zarówno Hanocha Levina, jak i Antona Czechowa. Rozliczający się ze swoim życiem starcy, marzący o zmianie, ale niemogący odmienić własnego losu i środowiska młodzi ludzie, w końcu beznadziejnie wpisani w nieszczęście i nędzę – skrzywdzeni i poniżeni, to korowód postaci, które spotykamy zarówno w tragikomicznym świecie Levina, jak i w twórczości autora Mewy. Requiem krakowskiego Teatru BARAKAH to najprawdopodobniej jedna z najbardziej oryginalnych interpretacji sztuk Hanocha Levina. Twórcy przenoszą jego przedostatni dramat, nazwany przez samego autora bajką o śmierci, w klimat ludowych i obrzędowych pieśni, wykorzystując maski starców oraz zwracającą od pierwszej sekundy na widowni rdzawo-drewnianą scenografię.
Kwiecień w Teatrze Barakah
repertuar dostępny na stronie teatru
Teatr Barakah w Krakowie