Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu zaprasza na wystawę Józefa Żuka-Piwkowskiego pt. MetaMamory, która eksponowana będzie od 13 kwietnia.
Wystawa MetaMamory, czyli od słowa, fotografii, filmu i telewizji do streamingu na żywo w sieci to bieżąca edycja permanentnych projektów i synergia trzech mediów słów, obrazów i dźwięków. Źródłami prezentowanych artefaktów są moje główne projekty czyli: – Księga Słów Wszystkich – słowa, – Autoportret, Foto pamiętnik, PhotoMemory, MetaMemory – obrazy, zdjęcia, pliki, strimy…, – Pierwszy Film, Maszyna Pamięci/MemoMa… oraz inne takie jak m.in: – KopiujProszę / KopyPlease, – Konstrukcje systemowe trójkątne, – Kilińskiego 2006 / 2018, które po raz pierwszy zaistnieją we wspólnej przestrzeni ekspozycyjnej wchodząc we wzajemne relacje fizycznie i medialnie – mówi Józef Żuk-Piwkowski.
Prezentowane artefakty można podzielić na dwie kategorie: fizyczne rzeczy, obiekty, zdjęcia, wydruki itp. – umieszczone w przestrzeni wystawy oraz artefakty medialne, które w miarę możliwości technicznych będą transmisją z sieci internetowej. Zamierzonym i trudnym do przewidzenia efektem będą nie zaplanowane awarie sieci, usterki czy wręcz pojawiające się wtręty reklamowe tak charakterystyczne dla „wolnych” nowych mediów.
Józef Żuk Piwkowski – absolwent Politechniki Łódzkiej i PWSFTviT. Zajmuje się filmem, fotografią, grafiką komputerową i netart. Animator kultury, wydawca, kurator…
Założyciel Galerii 2b, Galerii 2b+R, Stowarzyszenia STEP i wydawnictwa tytuł roboczy. Organizator projektów i wystaw: 2b – Portrety Struktur, Portrety Strukturalne; wARTo; BroNorblin – od Warhola do Warpechowskiego; 4p – Pamięć przestrzeni, Przestrzeń pamięci; Czarny2; Wally Gilbert – Projekt Norblin; Powstanie Sztuki – MSCW Elektrownia w Radomiu; Ikony zwycięstwa 3 edycje Polsce (Warszawa, Łódź, Radom), w Sofii oraz w 2009 SiegesIkonen – transFORM w Berlinie.
Realizator filmów eksperymentalnych, o sztuce, dokumentów, m. in.: Pierwszy film – o narodzinach kina; Deja vu – o wystawie 4 x Paryz w Zachęcie; 1. Film 2000 – eksperymentalny film fabularny, zrealizowany i wyświetlony w ciągu jednej doby, 31 grudnia 1999/1 stycznia 2000; 1. Film – Kraków 2000; 50 Lat Szkoły Filmowej w Łodzi; First Film – Manchester 2005; Słopiewnie – multimedialny projekt na motywach Szymanowskiego i Themersonów; 100 x Malewicz; Malewicz^100.
Projekty autorskie: Wystawa obrazów i konstrukcji trójkątnych – Galerie Hedvige Erde, Paryż; Zapis – PhotoMemory – fotografie i netart; Tautologie – fotografie; Godzinki i Księga słów wszystkich – projekty multimedialne, Targi Książki we Frankfurcie; Portret zbiorowy Polaków – akcja artystyczna z pogranicza socjologii i mediów; MemoryMachine – interaktywna instalacja video; KopiujProszę – eksperymentalny projekt nowego „prawa autorskiego”, opartego na naturalnym fenomenie pamięci, stojącego w opozycji do copy rights.
Główne zainteresowania to styk sztuki i nauki, media, komunikacja i pamięć oraz eksperymenty w dziedzinie nowych mediów (streaming, VR360…) Wieloletni wykładowca, obecnie doktorant w PWSFTviT w Łodzi.
Józef Żuk-Piwkowski, MetaMamory
Wernisaż: 13 kwietnia 2018 roku o godzinie 13.00
Od 13 kwietnia do 27 kwietnia 2018 roku
Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu