Na wystawie zaprezentowane będą zarówno grafiki wchodzące w skład cyklu Platform Game oraz Arena oraz pozostałych mniejszych form graficznych. Przestrzeń galerii zaaranżowana będzie poprzez użycie specyficznych kompozycji graficznych inspirowanych estetyką cyfrowego obrazowania.
Zainscenizowana graficzna instalacja ma przywoływać multimedialne sposoby postrzegania i schematy mające na celu budować wrażenie trójwymiarowości i złudnej przestrzeni, pole graficznego oddziaływania. Poprzez prezentacje grafik z cyku Platform Game ukazane zostaną problemy wojny i współczesnego świata obecne w mediach i rożnych formach masowej rozrywki. Natomiast Arena w tym wypadku odnosi się do miejsc budowanych z rozmachem tak niezwykle istotnych w historii światowych cywilizacji ,a przede wszystkim w czasach nam współczesnych. Nastawione są na spektakularne wydarzenia, niesamowite doznania, ekstazę widzów i uczestników. Zainscenizowany świat, spektakl, teatr wojny odegrany na przysłowiowych jej deskach stanowi poprzez medium graficzne realne odbicie wydarzeń czasów współczesnych, a także jest nawiązaniem do czasów historycznych. Stanowi ich pokłosie lub jest przerysowaną, metaforyczną i przejaskrawioną wersją. Miejscem fikcyjnych i wirtualnych wydarzeń.
Na wystawie pokazane zostaną grafiki wykonane w technice wklęsłodruku (akwaforta, akwatinta, mezzotinta, sucha igła, odprysk), prezentowane w formie graficznych instalacji, wycinanych i przyklejanych na sztywne podłoże piankowe. Prace powstały w latach 2016-2018.
Kamil Kocurek, urodzony w 1990 roku w Tychach. Absolwent Liceum Plastycznego w Katowicach. W 2015 roku ukończył studia magisterskie na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Dyplom wyróżniony medalem został zrealizowany w Pracowni Druku Wklęsłego prof. Jana Szmatlocha. Obecnie pracuje na Wydziale Grafiki gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych w Pracowni Podstaw Grafiki Artystycznej dr hab. Magdaleny Hanysz-Stefańskiej.
Kamil Kocurek. Arena rozgrywek
Od 26 października do 10 listopada 2018 roku
Rondo Sztuki w Katowice