Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski informuje, że w poniedziałek 26 kwietnia o godz. 12.00 odbędzie się konferencja prasowa wystawy Martina Creeda (Wielka Brytania) pt. the whole world + the work = the whole world / cały świat + praca = cały świat.
Kuratorem wystawy jest Paweł Polit. Otwarcie wystawy: 26.04 (poniedziałek), godz. 18.00 Wystawa czynna jest do 13 czerwca.
Brytyjski artysta Martin Creed jest autorem obiektów, instalacji, interwencji w przestrzeni publicznej, tekstów i kompozycji muzycznych. W swoich pracach wykorzystuje zwykłe materiały z życia codziennego, takie jak taśma opatrunkowa, kartka papieru formatu A4, napełnione powietrzem baloniki czy kulka masy plastycznej służącej do mocowania eksponatów na ścianach.
Ta oszczędność środków kojarzy twórczość Creeda z tradycją sztuki konceptualnej. Proponuje pełne humoru prace, które wydają się nie mieć wartości materialnej i niekiedy redukują się do tytułów, na przykład połowa czegokolwiek pomnożona przez dwa (1996). Najczęściej jednak prace jego przybierają formę dyskretnych interwencji w przestrzeni galerii, takich jak otwierające i zamykające się drzwi (1995) czy intrygująca forma wystająca ze ściany (2003).
Martin Creed jest laureatem prestiżowej brytyjskiej nagrody Turner Prize, fundowanej przez Channel 4 telewizji brytyjskiej, którą otrzymał w roku 2001. Deklaruje, że twórczość jego jest wyrazem zainteresowania niczym w szczególności (nothing in particular).
Każda z jego prac jest egzemplifikacją wypowiedzianej w jej tytule klarownej formuły, interpretowanej na swój sposób przez każdego z widzów. Ten sens uczestnictwa przekazują również najbardziej spektakularne prace Martina Creeda, takie jak zapalające się i gasnące światło (1995) w pustej przestrzeni galerii oraz połowa objętości powietrza w danej przestrzeni (1998) pomieszczeniu wypełnionym dziecięcymi balonikami.
Te dwie instalacje oraz kilkanaście innych prac Martina Creeda z ostatnich dziesięciu lat znajdzie się na wystawie w CSW. Prace wizualne Martina Creeda pozostają w ścisłym związku z jego muzyką.
Zapowiedzią wystawy w CSW był występ zespołu Martina Creeda w warszawskim klubie Jazzgot w połowie lutego b.r. Wystawie towarzyszył będzie obszerny katalog z tekstem Katharine Stout, kuratorki z Tate Britain w Londynie.