Niebawem rusza w Polsce filmowo-muzyczny projekt autorstwa Any Isabel Ordonez. Składa się on z filmów – kolaży. A Touch of Noir pokazuje wizerunki mężczyzn we wczesnym kinie czarno-białym (1939-1950), Shades of Jazz on Noir – wizerunek femme fatal w kinie tamtych lat.
Poprzez podkreślenie sposobu ustawienia kamer, manipulacji światłem, filmy zostały utrzymane w stylistyce ekspresjonizmu niemieckiego, kierunku niezwykle istotnego dla kina europejskiego XX wieku. Unikalna formuła przedsięwzięcia polega na konfrontacji filmów z muzyką różnych autorów, w różnych częściach świata. Pokazy filmów odbyły się m.in. w Stanach Zjednoczonych (Roulette, Nowy Jork; Connecticut University; Augusta Savage Gallery of Massachusetts) oraz w Europie (Media Wave, Węgry; Ring Ring Jazz Festival, Serbia; Centrala, Świnoujście).
Muzykę do filmów wykonali m.in.: Herb Robertson, Bad Big City Band, Lotte Anker i wielu innych. W 2008 roku Ana Isabel Ordonez zaprosiła do udziału w projekcie polskiego pianistę jazzowego, Sławka Jaskułke.
Sławek Jaskułke to fenomen młodego pokolenia. Łącząc młodzieńczą pasję i dojrzałą kreację, szaloną wizją muzyki burzy zastane konwencje. Skomponował muzykę do spektakli teatralnych – ostatnio zupełnie świeży Trash Story Eweliny Pietrowiak w Teatrze Ateneum, czy Garbaty Anioł Porno w Teatrze Wybrzeże. Jest także autorem muzyki do projektu Gdańsk – Bremen Jazz Bridge.
Dotychczas Jaskułke współpracował m.in. z Davidem Murrayem, Davidem Fuczynski, Erikiem Vloeimansem, Tymonem Tymańskim, Miką Urbaniak i innymi uznanymi muzykami. Na codzień jest członkiem Kwartetu Zbigniewa Namysłowskiego.
Muzyka do projektu Any Isabel Ordonez powstanie przy udziale live electronics autorstwa Pedro Gonzalesa, który ma na koncie współpracę m.in. z Michałem Urbaniakiem, Maćkiem Maleńczukiem, Cool Kids of Death, francuskim dj’em Cam i Miką Urbaniak.
Wspólnie z warszawskim artystą, współtwórcą i dyrektorem muzycznym festiwalu Filmoteki Narodowej Święto Niemego Kina, Jaskułke wielokrotnie tworzył już muzyczną oprawę do arcydzieł kina niemego, m.in do Męczeństwa Joanny d’Arc, czy Upiora w operze.
Projekt powstał w 2007 roku w ramach sygnowania Luksemburga Stolicą Kultury. Współfinansowały go m.in. Ambasada Stanów Zjednoczonych i Ambasada Holandii w Luksemburgu oraz miasto Dudgelange. W Polsce pieczę nad nim sprawuje agencja koncertowa Marcina Jacobsona.