Do 3 stycznia 2010 w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie oglądać można wystawę Manggha. W hołdzie Feliksowi Jasieńskiemu. Muzeum (Centrum) Manggha i jego 15 letnia działalność jest realizacją idei Feliksa Jasieńskiego sprzed ponad 100 lat – funkcjonowania w Krakowie Muzeum Japońskiego, to także hołd złożony największemu polskiemu kolekcjonerowi sztuki.
Na wystawie Manggha. W hołdzie Feliskowi Jasieńskiemu prezentowane są przede wszystkim najwybitniejsze przykłady sztuki japońskiej okresu Edo – drzeworyty ukiyo-e, malowidła na jedwabiu, militaria i rzemiosło artystyczne, dzieła, które inspirowały europejskich i polskich artystów XIX i XX wieku, rewolucjonizując sztukę nowoczesną. Zgodnie z przekonaniem Jasieńskiego:
Pejzaż nowożytny, europejski, to co ma najlepszego zawdzięcza wpływowi Japonii. A zawsze (jest to) synteza cech najistotniejszych, spotęgowanie rysów głównych, a pominięcie drugorzędnych. (…) Wąska niebieska pręga – ot i całe niebo. Kilka kresek – ot i drzewo. Dzięki zaciekłemu studiowaniu natury, wciąż jeszcze ujawnianemu, odrzucenie w końcu całego balastu – dojście do – że tak powiemy – genialnej stenografii artystycznej.
Podstawą kolekcji są mistrzowskie drzeworyty Hokusaia, Hiroshigego i Utamaro. Towarzyszą im wybrane przykłady japonizmu europejskiego (grafiki Bonnarda, Gauguina i Toulouese-Lautreca) i polskiego (prace Boznańskiej, Malczewskiego, Pankiewicza, Ruszczyca, Stanisławskiego i jego uczniów). Wystawa ukazuje także Jasieńskiego jako jednego z największych polskich kolekcjonerów i miłośników grafiki, który decydująco wpłynął na jej rozwój i upowszechnienie. Manggha zebrał nie tylko znakomity zbiór rycin zachodnioeuropejskich (dawnych i współczesnych), lecz także polskich, wykonanych specjalnie dla niego przez Pankiewicza i Wyczółkowskiego. Wzorując się na francuskim przykładzie doprowadził do założenia w 1902 roku Towarzystwa Artystów Grafików Polskich oraz ich wydawnictwa Teki grafików polskich.