Do 30 lipca w Salonie Wystawowym Marchand w Warszawie można oglądać trzynaście obrazów Adama Wątora, które na nowo definiują klasycznie pojmowany akt.
Dla Adama Wątora dłonie są najważniejszym nośnikiem emocji. To one przykuwają uwagę, gdy ogląda się kobiece portrety jego autorstwa. Niekonkretne sylwetki są raczej wyobrażeniem żeńskiego pierwiastka niż realistycznym przedstawieniem. Ciało jest dla artysty pretekstem do tworzenia różnorodnych kompozycji, które szybko stały się znakiem rozpoznawczym jego twórczości. Pastelowa i stłumiona kolorystyka prac potęguje wrażenie delikatności, eteryczności. Niemożliwe do zidentyfikowania sylwetki kobiet owiane są tajemnicą.
Wystawa składa się z kompletnego cyklu trzynastu aktów, stworzonych w nowoczesnej, wypracowanej przez Wątora estetyce. Zamiast dosłowności realizmu epatują subtelnością i pozwalają, by wyobraźnia sama zaczęła pracować. Artysta jest absolwentem Wydziału Malarstwa krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie był związany z pracownią Włodzimierza Kunza. Zajmuje się malarstwem akrylowym i olejnym, choć jego technice blisko jest do rysunku. Drobne, cienkie pociągnięcia pędzla budują oryginalny, rozpoznawalny styl artysty.
Prace Adama Wątora znajdują się w prywatnych kolekcjach w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Norwegii, Szwecji i Hiszpanii.
Adam Wątor. Kobiety
Od 11 do 30 lipca 2016 roku
Salon Wystawowy Marchand w Warszawie