Tadeusz Kantor legendarna dla polskiego teatru i sztuk wizualnych postać powraca w grze VR przygotowywanej przez grupę artystów sztuki cyfrowej – Tale of Tales. Prace nad grą prowadzone są w ramach rezydencji twórców w domu Tadeusza Kantora w Hucisku na zaproszenie Fundacji im. Tadeusza Kantora i Instytutu Adama Mickiewicza.
Powstanie gry poświęconej postaci Tadeusza Kantora jest efektem wizyty studyjnej Tale of Tales Polsce, która odbyła się w 2016 roku. Auriea Harvey i Michaël Samyn – czyli duet Tale of Tales, zafascynowani twórczością Kantora, postanowili potraktować ją jako punkt wyjścia do stworzenia projektu w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), która pozwoli użytkownikowi zetknąć się z twórczością zmarłego w 1990 roku artysty.
Przygotowywana przez nich gra wprowadza użytkownika w świat sztuki Kantora i pozwala na swobodną manipulację znajdowanymi w trakcie gry przedmiotami i postaciami pochodzącymi z różnych przedstawień twórcy teatru Cricot2, i wpływanie na przebieg zdarzeń, nawiązując do obecności i aktywności reżysera na scenie podczas przedstawień. Nie ma ustalonego z góry scenariusza, dzięki czemu każda z partii rozgrywki jest jedyna w swoim rodzaju. Projekt eksploruje też relacje między autonomicznym aktorem a mechanicznym i kontrolowanym manekinem w sztucznie stworzonej wirtualnej rzeczywistości.
Spotkanie wokół gry VR poświęconej Tadeuszowi Kantorowi
Organizator: Fundacja im. Tadeusza Kantora, Instytut Adama Mickiewicza
22 i 23 lipca 2017 roku
Dom Twórczości Tadeusza Kantora i Marii Stangret w Hucisku