Prezentacja zwycięskich i wybranych prac wideo z programu XII edycji Międzynarodowego Biennale Sztuki Mediów WRO. Tegoroczne święto nowych mediów we Wrocławiu prezentowało w dużej mierze prace dotyczące współczesnej komunikacji i swego rodzaju konwergencji kultur dzięki odpowiednim narzędziom.
12 Biennale Sztuki Mediów WRO jest największą i najstarszą polską imprezą w całości poświęconą sztuce opartej o nowe media. W tegorocznym wydarzeniu rozgrywającym się we wrocławskim Muzeum Narodowym ( wystawa wewnątrz oraz projekcje na dziedzińcu), Teatrze Lalek, Galerii Entropia oraz w kultowej Piekarni zaprezentowano 89 prac wybranych z 1500 nadesłanych. Wśród realizacji hypertextowych, wideo, performance, instalacji, software’u dla kreowania obrazów i sekwencji było wszystko to co współcześnie aktualne. Zachwyt nad najnowszą technologią (performance Japończyka Suguru Goto Augmented Body z tancerzem ubranym w przenoszący ruchy na brzmienia i animacje kombinezon, refleksja nad sytuacją polityczno-społeczną , poczuciem wolności i bezpieczeństwa ( Olivier Ressler The Fittest Survive,; Hito Steyerl, November), humor i dystans do siebie (Jonasa Nilssona Me&Myself ) oraz wiele innych prac eksplorujących nowe techniki animacji, przekształcania obrazu i muzyki. Jury nagrodziło prace minimalistyczne, główna nagroda przyznana została Japonce Aki Nakazawie za pracę Negai Woziku, będącej zapisem banalnej rozmowy telefonicznej na tle kadru nieba za oknem. Krótki obraz o tęsknocie za krajem emigrantki. Drugą nagrodę przyznano Pascualowi Sisto za instalację wielokanałowego wideo Pt. 28 Years in the Implicite Order. Zapis odbić 28 czerwonych kul na nocnym parkingu. Dyskretne różnice i zmiany rytmu są jedynymi zakłóceniami obrazu. Rodzaj gry na złudzeniach można było zauważyć także innej pracy wyróżnionej grupy Stadtmusik pt. Mauerpark gdzie przez blisko 20 minut można oglądać nieruchomy kadr z pejzażem zimowym i przechodniami. Rewelacyjna ambientowa muzyka i nieostrości planów wprowadzają w tę pracę udzielające się widzom napięcie. Trzecia praca nagrodzona był live act Kery Nagel i Andre Aspelmeiera pt. incite.
W CSW Łaźni można będzie obejrzeć i posłuchać komentarza do około 10 prac reprezentatywnych dla tegorocznego biennale.
Kuratorka: Małgorzata Taraszkiewicz-Zwolicka.
21.09.2007, godz. 18