Wykładowcy (w kolejności występowania):
Agata Szydłowska – krytyczka dizajnu. Ukończyła historię sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie w Szkole Nauk Społecznych Polskiej Akademii Nauk przygotowuje doktorat na temat związków projektowania graficznego z tożsamością narodową po 1945 roku. Interesuje się społecznym i politycznym funkcjonowaniem dizajnu. Publikowała w 2+3D, Futu, Typo.
Marcin Giżycki – krytyk i historyk sztuki, wykładowca akademicki. Przez kilka lat był redaktorem naczelnym kwartalnika Animafilm. Pracował w redakcjach Projektu i Literatury. Od 1988 roku wykłada w Rhode Island School of Design w Providence (USA). Jest autorem kilku książek, m.in. Awangarda wobec kina. Film w kręgu polskiej awangardy artystycznej dwudziestolecia międzywojennego, redaktorem antologii Postmodernizm – kultura wyczerpania? oraz Słownika kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku. Tworzy również filmy dokumentalne i animowane. Od 2007 roku jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych Animator w Poznaniu.
Martin Majoor – projektant grafik, specjalizujący się w typografii i projektowaniu krojów pisma. Autor m.in. pism Scala, Nexus, Seria. Przez wiele lat tworzył identyfikację graficzną festiwalu muzycznego Warszawska Jesień. Publikował artykuły na temat typografi m.in. w magazynach 2+3D, Eye oraz Items. Otrzymał nagrodę Certificate of Excellence przyznawaną przez ISTD (Międzynarodowe Stowarzyszenie Projektantów Typografów).
Ewa Satalecka – ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie (filia w Katowicach). Jest wykładowcą grafiki użytkowej w katowickiej Akademii, oraz w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie. Jest organizatorem wielu wydarzeń (wystawy, konferencje, wykłady itp.) z dziedziny projektowania i typografii.
David Crowley – krytyk i historyk dizajnu, autor wielu książek m.in. ostatnio wydanych Warsaw (Reaktion Books; Topographics) oraz Cold War Modern, której towarzyszyła wystawa sztuki współczesnej i wzornictwa pochodzących z obu części podzielonego żelazną kurtyną świata lat 50. i 60. pokazana w Victoria And Albert Museum w Londynie (2008/2009). Współpracuje z wieloma magazynami projektowymi na całym świecie. Pracuje w Royal College of Art w Londynie.
Andrzej Szczerski – krytyk i historyk sztuki i dizajnu. Wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Prezes Sekcji Polskiej Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki (AICA). Autor wielu publikacji poświęconych sztuce i projektowaniu XX wieku i sztuce współczesnej. Współautor wystawy Symbolism in Poland and Britain w Tate Britain w Londynie w 2009 roku. Kurator wystawy Modernizacje 1918–1939. Czas przyszły dokonany w Muzeum Sztuki w Łodzi w 2010 roku.
Przemek Dębowski – projektant grafik, współzałożyciel wydawnictwa Karakter, wydawca książki PGR. Projektowanie graficzne w Polsce. Współredaktor książki WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ, wyboru najważniejszych tekstów o dizajnie. Prowadzi cykl spotkań O projektowaniu dla Małopolskiego Instytutu Kultury w Krakowie.
Jacek Mrowczyk – projektant grafik, redaktor i współzałożyciel ogólnopolskiego kwartalnika projektowego 2+3D. Autor wielu artykułów na temat dizajnu oraz Niewielkiego słownika typograficznego. Współautor książki PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, oraz współredaktor wyboru najważniejszych tekstów o dizajnie WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ. Wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach oraz Rhode Island School of Design w Providence (USA).
PLASTER 2
Międzynarodowy Festiwal Plakatu i Typografii
25-28 maja 2011 r.
Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu
ul. Wały gen. Sikorskiego 13
87-100 Toruń