Arena ← Poprzedni Następny → Andrzej Wasilewski, „Les fleurs du mal”, 2013. Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora) Gustav Metzger, „MASS MEDIA: Today and Yesterday”, 2014. Newspapers, tables, magnetic paint and magnets, Dimensions variable. Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora) Hans-Peter Feldmann, „9/11 Frontpage”, 2001.151 framed newspapers, 64 x 46,5 cm each. Courtesy: Collezione Sandretto Re Rebaudengo, Torino (źródło: materiały prasowe organizatora)Hans-Peter Feldmann, „9/11 Frontpage”, 2001.151 framed newspapers, 64 x 46,5 cm each. Courtesy: Collezione Sandretto Re Rebaudengo, Torino (źródło: materiały prasowe organizatora) Chaja Hertog & Nir Nadler, „Nation For Two”, 2008 – 2012. HD stop-motion-animation. Duration: 15’16’’. Producer: Floor Onrust, Family Affair Films. Courtesy: the artists (źródło: materiały prasowe organizatora) Adelita Husni-Bey, „Postcards From The Desert Island”, 2010-2011. SD video transferred to DVD, duration: 22’23”. Courtesy: the artist and Gallery Laveronica Arte Contemporanea, Modica (źródło: materiały prasowe organizatora) Jannis Kounellis, „Untitled”, 2007. Mixed media, dimensions variable. Installation view, Foundation Pomodoro, Milan. Courtesy: the artist, © Photo: Manolis Baboussis (źródło: materiały prasowe organizatora) Jasmina Metwaly, „Remarks on Medan (Tahrir version)”, 2012, 12 video paintings, duration: 59’23’’. Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora) Justyna Scheuring, „Welcome-Home”, performance, 2010. Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora) Jumana Manna and Sille Storihle, „The Goodness Regime”, 2013, still from video, duration: 21’. Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora) Marinella Senatore, „The School of Narrative Dance”, 2013. Single-channel video, colour, sound. Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora) Michal Rovner, „Broken Time”, 2009, Stone with video projection, 200 x 220 x 70 cm © Michal Rovner (źródło: materiały prasowe organizatora) Mirosław Bałka, „How It Is”, 2009, Turbine Hall, Tate Modern, London. Courtesy: the artist and Tate Modern (źródło: materiały prasowe organizatora) Mirosław Bałka, „Signaalit / SignalsSignaalit / Signals” (detail), 2013, IHME Contemporary Art Festival, Helsinki. Courtesy: The artist and IHME Contemporary Art Festival (źródło: materiały prasowe organizatora) Roee Rosen, „The Buried Alive Group Videos- Historical Joke # 3”,featuring Scandar Copti with Elad Hayman, Ruth Patir and Lucy Dubinchik, 2013. Courtesy: the artists (źródło: materiały prasowe organizatora) Mona Vatamanu & Florin Tudor, „Appointment with History / Communist Manifesto”, installation 2008, 5th Berlin Biennial, KW Institute for Contemporary Art, Berlin. Courtesy: the artists, Andreiana Mihail Gallery Bucharest and Lombard Freid Projects New York (źródło: materiały prasowe organizatora) Mona Vatamanu & Florin Tudor, „Appointment With History / Madrid Puerta del Sol, May 2011”, 2011,detail of the installation’. Courtesy: the artists, Andreiana Mihail Gallery Bucharest and Lombard Freid Projects New York (źródło: materiały prasowe organizatora) Mona Vatamanu & Florin Tudor, „Appointment With History / Syria, 2011”, 2011,detail of the installation’. Courtesy: the artists, Andreiana Mihail Gallery Bucharest and Lombard Freid Projects New York (źródło: materiały prasowe organizatora) Gustav Metzger, „Supportive 1966-2011”. 7 Kodak SAV 2050 slide projectors with control units, rotating polarized filters, liquid crystals. Collection du Musee d’art contemporain, Lyon © Photo: Blaise Adilon (źródło: materiały prasowe organizatora) Katharina Sieverding, „Arena – Beuys, 1972”. 2014, digital slide-show. Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora) Łukasz Surowiec, „Poczekalnia / Waiting-room”. Dzięki uprzejmości artysty (źródło: materiały prasowe organizatora) Jumana Manna and Sille Storihle, „The Goodness Regime”, 2013, still from video, duration: 21’. Courtesy: the artists (źródło: materiały prasowe organizatora) Adejoke Tugbiyele, „AfroOdyssey IV – 100 Years Later”, 2014, HD Film. Color. Sound. duration: 02’13’’, Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora) Adejoke Tugbiyele, „AfroOdyssey IV – 100 Years Later”, 2014 (źródło: materiały prasowe organizatora) Aderemi Adegbite, „A boy exercising his Civic Right during the protest in Nigeria”. Photography. Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora) Aderemi Adegbite, „Protesters at Ojota by the Gani Fawehinmi Freedom Park”, 2013. Courtesy: the artist (źródło: materiały prasowe organizatora)