Grafika francuska od impresjonizmu do art nouveau ← Poprzedni Następny → Henri de Toulouse-Lautrec (1864–1901), „Divan Japonais”, 1892, plakat, litografia barwna pędzlem, prószem, papier japoński, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe) Auguste Lepère, „Marchandes au panier (rue Montorgueil)” / „Przekupki z koszem (ulica Montorgueil)”, 1889/1894, z: „L’Artiste”, drzeworyt, papier żeberkowy, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Édouard Manet, „Jeanne – Printemps” / „Jeanne – Wiosna”, 1882/1905, z teki: „Manet. Trente eaux-fortes originales”, Paris 1905, akwaforta, akwatinta ciemnobrunatną farbą, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Édouard Vuillard, „La Pâtisserie – Tèrrasse de café, la nuit” / „Cukiernia – Ogródek kawiarniany nocą, Night”, 1899, z teki: „Paysages et Intérieurs”, Paris 1899, litografia barwna pędzlem i kredą, drapania, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Eugène Carrière, „Le Sommeil (Jean-René Carrière)” / „Sen (Jean-René Carrière)”, 1897, z: „L’Album d’estampes originales de la Galerie Vollard”, Paris 1897, litografia pędzlem i kredką, drapania, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Eugène Delâtre „Portrait de Huysmans – Joris-Karl Huysmans” / „Portret Huysmansa – Joris-Karl Huysmans”, 1894, z: „L’Estampe oryginale”, Paris 1894, akwaforta, akwatinta, ruletka barwne w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Eugène-Samuel Grasset, „Eugène Delâtre La Tasse de grès – La Vitrioleuse” / „Kamienna czarka – Oblewająca witriolem”, 1893, z: „L’Estampe oryginale”, Paris 1894, litografia barwna, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Félix Bracquemond, „Les Hirondelles” / „Jaskółki”, 1882/1887, z teki: „Six eaux-fortes par Bracquemond”, Paris 1887, akwaforta, sucha igła, papier żeberkowy, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Georges de Feure, „La source du mal – Femme se mirant dans l’eau” / „Źródło zła – Kobieta przeglądająca się w wodzie”, 1894, z: „L’Estampe oryginale”, Paris 1894, litografia barwna pędzlem i prószem, papier welinowy, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Henri de Toulouse-Lautrec, „L’Anglais au Moulin Rouge – Flirt” / „Anglik w Moulin Rouge – Flirt”, 1892, litografia barwna pędzlem i prószem, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Henri de Toulouse-Lautrec (1864–1901), „Divan Japonais”, 1892, plakat, litografia barwna pędzlem, prószem, papier japoński, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Henri-Edmond Cross, „La Promenade – Les Cyprès” / „Przechadzka – Cyprysy”, 1897, z: „L’Album d’estampes originales de la Galerie Vollard”, Paris 1897, litografia barwna kredką i pędzlem, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Henri-Gabriel Ibels, „Au cirque – La piste du cirque” / „W cyrku – Arena cyrkowa”, 1893, z: „L’Estampe oryginale”, Paris 1893, litografia barwna kredką, tuszem pędzlem i prószem, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Henri Rivière, „Du haut des tours de Notre-Dame” / „Z szczytu wież Notre-Dame”, 1900, z serii: „Paysages parisiens”, Paris 1900, litografia barwna kredką i pędzlem, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Johann Barthold Jongkind, „Soleil couchant, port d’Anvers” / „Zachód słońca, port w Antwerpii”, 1868, akwaforta, sucha igła ciemnozieloną farbą, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Jules Chéret, „Yvette Guilbert Concert Parisien”, 1891, plakat, litografia barwna kredką, pędzlem i prószem, papier, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Odilon Redon, „Araignée” / „Pająk”, 1887, litografia kredką, papier chiński, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Paul Gauguin, „Manao Tupapau (Elle pense au revenant – L’esprit des morts veille)” / „Manao Tupapau (Ona myśli o duchu – Duch zmarłych czuwa)”, Paryż 1894, z: „L’Estampe oryginale”, Album VI, Paris 1894, litografia pędzlem, piórem, kredką, drapania, papier welinowy; w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Paul Signac, „Port de Saint-Tropez – Saint-Tropez II” / „Port w Saint-Tropez – Saint Tropez II”, 1894, z: „L’Estampe oryginale”, Paris 1894, litografia barwna kredką, pędzlem i prószem, papier welinowy, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora) Pierre Bonnard, „La petite blanchisseuse” / „Mała praczka”, 1896, z: „L’Album des peintres-graveurs”, Paris 1896, litografia barwna kredką i pędzlem, papier chiński, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK (źródło: materiały prasowe organizatora)