Skarby baroku. Między Bratysławą a Krakowem ← Poprzedni Następny → Georg Raphael Donner, „Wenus”, ok. 1739, Muzeum Sztuk Pięknych, Budapeszt (źródło: materiały prasowe organizatora) Gottfried Libalt, „Widok Krakowa”, 1652, olej na płótnie, Muzeum Narodowe w Krakowie (źródło: materiały prasowe organizatora) Malarz nieznany, „Portret pośmiertny Elżbiety Rakoczy, z d. Bánffy”, 1663, olej na płótnie, Jednolity Fundusz Majątkowy Zjednoczenia Związków Zawodowych w Republice Słowackiej – Pałac w Topolczankach (źródło: materiały prasowe organizatora) Nieznany snycerz środkowoeuropejski, „Krucyfiks choleryczny”, po 1709, drewno polichromowane, Słowacka Galeria Narodowa, Bratysława (źródło: materiały prasowe organizatora) Andreas Johann Eglauer, „Bóg Ojciec”, 1722, drewno polichromowane, złocone, Galeria Miasta Bratysławy, Bratysława (źródło: materiały prasowe organizatora) Ján Kupecký, „Trzej żebracy”, ok. 1700, olej na płótnie, Muzeum Sztuk Pięknych, Budapeszt (źródło: materiały prasowe organizatora) Ján Kupecký, „Autoportret z żoną”, 1712–1728, olej na płótnie, Muzeum Sztuk Pięknych, Budapeszt (źródło: materiały prasowe organizatora) Ján Kupecký – krąg, „Portret mężczyzny” (Johann Melchior Dinglinger ?), drugie trzydziestolecie XVIII w., olej na płótnie, Muzeum Narodowe Kraków (źródło: materiały prasowe organizatora) Štefan Michal VőrősIzbighy, „Martwa natura z dyniami i ogórkami”, 1734, olej na płótnie, Słowacka Galeria Narodowa, Bratysława (źródło: materiały prasowe organizatora) August Querfurt – krąg, „Scena batalistyczna”, 1740–1750, olej na płótnie, Słowacka Galeria Narodowa, Bratysława (źródło: materiały prasowe organizatora) August Querfurt, „Scena batalistyczna”, przed 1761, olej na płótnie, Muzeum Narodowe Kraków (źródło: materiały prasowe organizatora) Johann Heinrich Schönfeld (przypisywane) „Merkury i Parys”, 1730-1750, olej na płótnie, Słowacka Galeria Narodowa, Bratysława (źródło: materiały prasowe organizatora) Georg Raphael Donner, „Wenus”, ok. 1739, Muzeum Sztuk Pięknych, Budapeszt (źródło: materiały prasowe organizatora) Georg Raphael Donner (naśladowca), „Popiersie Chrystusa”, ok. 1730, drewno, Słowacka Galeria Narodowa, Bratysława (źródło: materiały prasowe organizatora) Malarz nieznany, „Kult Najświętszej Marii Panny – projekt fresku”, II kwartał XVIII wieku, olej na płótnie, Muzeum Narodowe w Krakowie (źródło: materiały prasowe organizatora) Ignaz Unterberger, „Caritas”, ok. 1740, olej na płótnie, Muzeum Sztuk Pięknych, Budapeszt (źródło: materiały prasowe organizatora) Martin van Meytens – nieznany naśladowca, „Portret Józefa II w chłopięcym wieku”, 2 połowa XVIII wieku, olej na płótnie, Muzeum Narodowe w Krakowie (źródło: materiały prasowe organizatora) Franz Anton Maulbertsch – krąg, „Św. Feliks z Valois i św. Jan z Mathy przy Trójcy Świętej”, 2 poł. XVIII w., papier na płótnie i kartonie, Muzeum Narodowe w Warszawie (źródło: materiały prasowe organizatora) Franz Anton Maulbertsch, „Ofiarowanie Izaaka”, olej na płótnie, Muzeum Sztuk Pięknych, Budapeszt (źródło: materiały prasowe organizatora) Dionýz Ignác Staneti, „Anioł z chustą Weroniki”, 1762–1764, drewno polichromowane, złocone, Słowackie Muzeum Narodowe – Muzea w Martinie (źródło: materiały prasowe organizatora) Anton Schmidt, Projekt tylnej strony bramy triumfalnej dla cesarza Franciszka Stefana I Lotaryńskiego w Bańskej Szczawnicy, 1751, papier na płótnie, rysunek piórkiem i tuszem, akwarela, Słowackie Muzeum Górnicze, Bańska Szczawnica (źródło: materiały prasowe organizatora) Malarz nieznany, Dekoracja sceny teatralnej – postać chłopca w kostiumie szlachcica, 2. połowa XVIII w., olej na drewnie, Słowackie Muzeum Narodowe – Muzeum Betliar (źródło: materiały prasowe organizatora) Malarz nieznany, Dekoracja sceny teatralnej – postać dziewczynki w kostiumie damy z wachlarzem, 2. połowa XVIII w., olej na drewnie, Słowackie Muzeum Narodowe – Muzeum Betliar (źródło: materiały prasowe organizatora)