W wyniku szeregu decyzji działająca pod patronatem Łódzkiego Domu Kultury Galeria NT zostanie zlikwidowana. Galeria NT była autorskim projektem artystycznym, a także pierwszą polską w pełni instytucjonalną strukturą (Galeria NT/Imaginarium) zajmującą się w sposób programowy stykiem nauki i sztuki (Art&Science).
Galeria NT współpracowała aktywnie z Politechniką Łódzką w ramach cyklu *.VHS *.EXE *.DNA. Podczas roku działania galerii nawiązano kontakty z najważniejszymi artystami i grupami zajmującymi się tego typu problematyką. Przedstawiono środowisku naukowemu działania wielu czołowych artystów takich jak Victoria Vesna, Eduardo Kac, Stelarc. Wpłynęło to na postawę otwarcia i woli współpracy w zakresie robotyki, biotechnologii i nanotechnologii. Kilku polskich artystów rozpoczęło prace nad projektami, które wykorzystywały te materie – miały być częścią planu wystawienniczego galerii w 2011 roku.
Galeria NT zorganizowała między innymi wystawę Mediagate – Globalne Ocieplenie (kwiecień 2010), mającą zwracać uwagę na wątpliwości dotyczące kreowanych przez media wydarzeń i informacji (globalne ocieplenie, epidemia grypyA(H1N1), fakt posiadania przez Irak broni biologicznej); warsztaty audio Muzyka magnetyczna (w trakcie których przy pomocy prostych urządzeń takich jak radio, głowice magnetyczne, czy cewki można było usłyszeć to, co zwykle niesłyszalne – dźwiękowe przejawy pola magnetycznego); wystawę Pomyłka / Tipping point of failure (prezentującą estetykę glitch, śladu mediów, niedoskonałości komunikatu, której można doświadczyć, oglądając filmy na taśmie super 8, czy słuchając płyt winylowych, czy kiepsko nagranych, kopiowanych wielokrotnie taśm magnetofonowych).
Łódzki Dom Kultury podjął decyzję najpierw o zlikwidowaniu finansowania ze strony instytucji, później zdecydował nie składać wniosku Galerii NT o dofinansowanie z Ministerstwa Kultury, a ostatecznie mimo propozycji redukcji budżetu o 85% zdecydowano o nieprzedłużaniu umowy z Michałem Brzezińskim – jej założycielem.
Zlikwidowano nie tylko galerię pokazującą gotowe produkty, ale także narzędzie instytucjonalne, którego mogli używać artyści w celu stworzenia unikalnych dzieł sztuki. W Galerii trwały zaawansowane prace nad nowym projektem artystycznym związanym z zastosowaniem biotechnologii i wystawą Alicji Żebrowskiej, a po ustaleniu budżetu planowano wznowienie zawieszonych rozmów z artystami takimi jak Eduardo Kac, Paul Thomas, Mirosław Rogala czy Raymond Salvatore Harmon.