Najnowszy film Marka Skrobeckiego Danny Boy otrzymał GRAND PRIX, zaś Maska Specjalne Wyróżnienie na 4. Międzynarodowym Festiwalu Animacji w Banja Luce, Bośnia i Hercegowina. Danny Boy otrzymał ponadto Nagrodę Publiczności na prestiżowym Międzynarodowym Festiwalu Animacji CINANIMA w portugalskim Espinho. Z kolei Dwa kroki za zdobyły nagrodę dla najlepszego filmu w kategorii niefabularnej na meksykańskim Festiwalu CutOut. Kolejne filmy czekają już w kolejce po następne nagrody…
Snępowina Marty Pajek zakwalifikowała się do konkursu JAE, zaś Underlife Jarosława Konopki do pozakonkursowej sekcji Eurolab na 31. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym we francuskim Amiens. Maska Braci Quay weźmie udział w konkursie 24. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Foyle w Derry, Północna Irlandia. Snępowina oraz Dobro, piękno i prawda Balbiny Bruszewskiej znalazły się w konkursie krakowskiego festiwalu Etiuda&Anima, zaś Danny Boy i Snępowina w konkursie 23. Festiwalu Krótkiego Metrażu w Aguilar de Campoo, Hiszpania.
Snępowina
Scenariusz: Marta Pajek
Reżyseria: Marta Pajek
W Snępowinie reżyser porusza temat snu, który istniejąc na styku światów ciała i ducha, nie daje się uchwycić ani zbadać. Dzieje się w nas, ale jednocześnie poza nami i dlatego budzi nasz niepokój. We śnie przebywamy w świecie, którego reguły są zmienne, natomiast budzimy się w miejscu, które pozornie możemy kontrolować i które wydaje się przewidywalne.Czasami, jednak nawet tam coś nas kontroluje i podejmuje za nas decyzje…
Underlife
Scenariusz: Jarosław Konopka
Reżyseria: Jarosław Konopka
Underlife to film inspirowany Kołysanką Krzysztofa Komedy w sposób metaforyczny przedstawia destrukcyjny wpływ, jaki wywierają na człowieka przodkowie i stawia pytanie, czy jesteśmy w stanie się spod niego wyzwolić. Porusza uniwersalny problem tkwiących w podświadomości uwarunkowań, które determinują i definiują nasze życie. Wózek stanowiący symbol czasu i miejsca narodzin to motyw przewodni filmu. Jest zarówno miejscem w którym pojawiamy się po przyjściu na świat, jak i przedmiotem który po latach przypomina nam o korzeniach. Wyznacza cykliczność istnienia, łączy przeszłość z przyszłością.
Danny Boy
Reżyseria: Marek Skrobecki
Scenariusz: Marek Skrobecki
Danny Boy jest opowieścią o ułomności ludzkiej, którą eufemistycznie możemy nazwać utratą głowy. Ktoś, o kim mówimy w przenośni, że stracił głowę jest człowiekiem, który nie bardzo wie co robi. W tym opowiadaniu głowę stracili już prawie wszyscy, oprócz jednego, jedynego – jest nim tytułowy Danny Boy, który jako odmieniec czuje się w bezgłowym społeczeństwie mocno wyalienowany. Film porusza problem samotności jednostki i stawia pytanie, czy w imię społecznego dostosowania należy równać w dół.
Maska
Reżyseria: Bracia Quay
Scenariusz: Bracia Quay na podstawie opowiadania Stanisława Lema Maska
Maska to najnowszy film animowany reżyserów i animatorów lalkowych, Braci Quay, z muzyką Krzysztofa Pendereckiego. Scenariusz filmu jest adaptacją powieści Stanisława Lema o tym samym tytule. Akcja Maski toczy się w zaawansowanym technologicznie, ale jednocześnie feudalnym świecie. Piękna Duenna została stworzona po to, aby wypełnić pewną misję. Jednakże będzie musiała dokonać wyboru, pomiędzy wywiązaniem się z zadania do którego została powołana a miłością.
Dwa kroki za
Reżyseria: Paulina Majda
Scenariusz: Paulina Majda
Dwa kroki za to historia chłopca, który pewnego dnia postanawia opuścić swój wiejski dom. Wyrusza w podróż do dziwnego miasta, którym jest zafascynowany. Tam spotykają go różne nietypowe sytuacje. Wplątuje się w dziwne relacje, nie zawsze przyjazne. W efekcie wraca do miejsca, z którego przybył.
Dobro, piękno i prawda
Reżyseria: Balbina Bruszewska
Scenariusz, projekty plastyczne: Joanna Wiszniewska-Domańska
Dobro, piękno i prawda to opowieść o współczesnym świecie w którym zainteresowanie dobrem, pięknem i prawdą maleje na rzecz taniej sensacji, dramatów wybuchów, strzelania i innych znacznie ciekawszych rzeczy. To historia człowieka noszącego w sobie wyidealizowany obraz świata, broniącego swoich ideałów i próbującego przelać je na innych. Tytułowy Dobry Pan ponosi klęskę w swojej naiwnej walce o dobro na świecie, na końcu jednak pojawia się promyczek nadziei.