Do 10 marca potrwają zapisy na seminarium The Future is Handmade w Muzeum Sztuki w Kalmarze z udziałem międzynarodowych gości, w tym Tomka Rygalika i Kasi Jeżowskiej.
W ramach programu towarzyszącego interdyscyplinarnej międzynarodowej wystawie The Future is Handmade, przy współudziale Iaspis i Instytutu Polskiego w Sztokholmie, w dniu 19 w muzeum sztuki w Kalmarze odbędzie się także seminarium pod tym samym tytułem.
The Future is Handmade jest interdyscyplinarną wystawą, która prezentuje tendencje w designie od lat 70-tych do dzisiaj. Ekspozycję w Kalmarze otwierają radykalne projekty Erika Höglunda; design lat 90-tych prezentowany jest m.in. przez Marcela Wandersa i M/M Paris, a pierwsza dekada XXI w. przez Sandrę Backlund i Ugly Cute. Wśród przedstawicieli najmłodszego pokolenia projektantów, którzy w różny sposób odwołują się do tradycyjnego rękodzieła, znaleźć można właśnie Polaków. Kuratorką całego przedsięwzięcia jest Petra Lilja, projektantka oraz szefowa galerii design w Malmö.
Tematem seminarium jest powrót rękodzieła do nowoczesnego wzornictwa. Uczestnicy rozmowy moderowanej przed Dennisa Dahlqvista chcą rzucić światło na obecne ciekawe tendencje w światowym designie. Seminarium rozpocznie się oprowadzeniem uczestników po otwartej 12 lutego wystawie, którą omawiać będzie jej kuratorka Petra Lilja. Seminarium jest skierowane głównie do osób zajmujących się designem, sztuką oraz rękodziełem artystycznym. Seminarium jest skierowane głównie do osób zajmujących się designem, sztuką oraz rękodziełem artystycznym.
Kasia Jeżowska ‒ kuratorka, wykładowczyni i krytyczka designu; obecnie pracuje nad doktoratem o historii wystaw polskiego designu na świecie. Współpracuje m.in. z The Creative Project Foundation.
Tomek Rygalik ‒ jeden z najbardziej znanych na świecie polskich projektantów, absolwent architektury na Politechnice Łódzkiej oraz wzornictwa przemysłowego nowojorskiego The Pratt Institute in New York (1999 BA/Hons). Współpracował z wieloma wiodącymi światowymi markami. Tytuł magistra uzyskał na prestiżowej Royal College of Art w 2005 roku. Od 2008 roku wykłada na ASP w Warszawie.
Seminarium The Future is Handmade
19 marca 2014 r.
Zapisy: do 10 marca 2014 r.
Kalmar Konstmuseum
Szwecja