Fabrice Nicot i Marcel Pérès prowadzą nabór na pobyt artystyczny im. Andrieja Tarkowskiego we Francji. W marcu w Studiu Na Grobli odbędą się warsztaty selekcyjne, które wyłonią aktorów/śpiewaków do udziału w czteromiesięcznej pracy w międzynarodowym gronie.
Warto pochylić się nad ofertą tym bardziej, że poza komfortem pracy w prestiżowym zespole (konstelację zespołu uzupełnią członkowie Epi d’Or Arts oraz, gościnnie, liderzy i reżyserzy, m.in. Leszek Mądzik, Sierhij Kowałewycz, Jean-François Favreau wszystkie koszty związane z pobytem i pracą we Francji pokryje opactwo Pontigny, które dodatkowo wypłaci każdemu uczestnikowi stypendium.
Celem warsztatów jest stworzenie międzynarodowego zespołu (składającego się z sześciu mężczyzn i sześciu kobiet), który odbędzie rezydencję artystyczną im. Andrieja Tarkowskiego w Opactwie Pontigny we Francji w okresie kwiecień–sierpień 2014. Opactwo Pontigny, druga wielka filia opactwa w Cîteaux, a zarazem największa cysterska świątynia w Europie, jest znanym ośrodkiem kulturalnym i muzycznym we Francji.
Praca podczas dwudniowych warsztatów we Wrocławiu (po 8 godzin dziennie) oparta będzie o śpiewy liturgiczne oraz działania organiczne na scenie z wykorzystaniem tekstu (Pieśń nad Pieśniami i Biesy Fiodora Dostojewskiego). Poprowadzą ją Fabrice Nicot, dyrektor, a zarazem kierownik artystyczny pobytów artystycznych im. Andrieja Tarkowskiego i festiwalu im. Andrieja Tarkowskiego w opactwie Pontigny we Francji, oraz dobrze znany polskiej publiczności m.in. z Festiwalu Pieśń Naszych Korzeni – Marcel Pérès, francuski muzykolog, kompozytor, dyrygent chórów, śpiewak i założyciel grupy Ensemble Organum zajmującej się muzyką dawną. Marcel Pérès jest autorytetem w dziedzinie śpiewu gregoriańskiego i przedgregoriańskiego.
Zwieńczeniem czterech miesięcy pobytu artystycznego będzie przedstawienie Passage of Darkness to the Light, które zostanie zaprezentowane w ramach obchodów dziewięćsetlecia opactwa Pontigny oraz podczas festiwali w Awinionie, Paryżu i Wenecji. Passage of Darkness to the Light zadaje pytanie o organiczne sposoby przeprowadzenia aktorów – oraz, w drodze rezonansu, widzów – ze stanu mroku do stanu jasności. Spektakl, na który złożą się dwie części, będzie inspirowany Biesami Fiodora Dostojewskiego oraz cysterską Wigilią Wniebowzięcia i tekstem Pieśni nad Pieśniami.
Przyjmowanie zgłoszeń: do 28 lutego 2014 roku
Studio Na Grobli, Instytut im. Jerzego Grotowskiego