Trzech polskich artystów bierze udział w międzynarodowej wystawie ALCHEMICAL ENSEMBLE: New Visions in Historic Photographic Process w Sidney Larson Gallery w Columbii w Stanach Zjednoczonych. Wystawa potrwa do 27 listopada.
Wśród 20 artystów wybranych do międzynarodowej wystawy ALCHEMICAL ENSEMBLE: New Visions in Historic Photographic Process przez kuratora Scotta McMahona, znaleźli się także polscy fotograficy: Tomasz Dobiszewski, Jarosław Klupś oraz georgia Krawiec. Artyści zajmują się przede wszystkim analogowymi historycznymi technikami fotografii.
Różnorodne pod względem tematycznym prace jednoczy podejście do twórczości i technika, w jakiej zostały wykonane. Mamy tu do czynienia z najwcześniejszymi znanymi procesami fotograficznymi. Wystawa obejmuje szereg rzadkich i trudnych rozwiązań – fotografię otworkową, dagerotypy, gumy, prace mixmedia, kalotypie czy też instalacje i kamery-obiekty.
Dagerotypy Jarosława Klupsia nawiązują do czasów poprzedzających wynalazek fotografii. Klupś łączy współczesne widoki miast, zrealizowane w pierwszej upowszechnionej technice fotograficznej – dagerotypii z komputerową projekcją najstarszych zachowanych zdjęć, np. Nicéphore’a Niépce’a.
georgia Krawiec przedstawia serie fotokolaży, stworzonych na podstawie negatywu Jerzego Lewczyńskiego, przedstawiającego rzeźbę anioła odstawioną na ślązkim PRL-woskim podwórku. Kolaże powstały przez połączenie eksperymentalnych odbitek solnych. Tomasz Dobiszewski prezentuje poetyczne obrazy Remedium Co1 i Re-Medium BO2, w których naga postać mężczyzny i jego zasłonięte genitalia zwielokrotniona przypomina studium ruchu Muybridge’a. Dobiszewski stworzył swoje prace przeobrażając blistry tabletek w miniaturowe aparaty otworkowe.
ALCHEMICAL ENSEMBLE: New Visions in Historic Photographic Process
Od 19 października do 27 listopada 2015 roku
Sidney Larson Gallery
Columbia