Festiwal In Out jest cyklicznym projektem Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, organizowanym od 2005 roku. CSW Łaźnia planuje jego jubileuszową 10. edycję poświęcić teatralności.
![„10. IN OUT Festival” – plakat (źródło: materiały prasowe organizatora) „10. IN OUT Festival” – plakat (źródło: materiały prasowe organizatora)](https://ownetic.com/news/wp-content/uploads/2016/04/10-in-out-festival-centrum-sztuki-wspolczesnej-laznia-gdansk-2016-04-12-530x749.jpg)
Teatr może dziś uchodzić za medium anachroniczne. Wypchnięty z głównego obiegu przez media lepiej naśladujące rzeczywistość – najpierw przez film, potem przez telewizję – teatr może dziś uchodzić za synonim sztuczności czy konwencjonalności. Starsze media jednak nie giną; w ogóle nie ma mowy o wypieraniu jednych przez drugie, bo przecież w pejzażu medialnym wszystkie one funkcjonują we wzajemnych relacjach, żywiąc się sobą nawzajem.
W ramach Festiwalu organizowany jest międzynarodowy konkurs na najlepsze: prace wideo, eksperymenty, animacje, dokumenty. Prace laureatów pierwszego etapu będą prezentowane podczas przeglądów w CSW Łaźnia 1 i CSW Łaźnia 2.
Odbędą się również wykłady, przeglądy filmów, czytanie performatywne sztuki Bogny Burskiej Gniazdo. Sztuka o tym, jak użyć rzeczy w sposób nieodpowiedni i potem ich jeszcze nie zmarnować i koncert muzyki eksperymentalnej.
Czytanie performatywne sztuki Bogny Burskiej
Gniazdo to sztuka o tym, jak użyć rzeczy w sposób nieodpowiedni i potem ich jeszcze nie zmarnować jest tragikomedią dziejącą się w świecie sztuki współczesnej, wszystkie postacie są groteskowe, przerysowane, a język sztuki celowo częstochowski i kompromitujący zarówno świat o którym mówi, jak i swoją własną formę. Pretekstem fabularnym dla rozwinięcia artystycznej krytyki środowiska sztuki współczesnej jest absurdalna sytuacja wystawiania sztuki współczesnej bez prądu. Tekst tworzy karykaturalny obraz typów ludzkich, ról zawodowych i zachowań społecznych w zamkniętych środowiskach twórczych.
Wykład performatywny Joanny Krakowskiej, w którym pokaże ona napięcia między kinem a teatrem w działaniach nowojorskiej awangardy lat sześćdziesiątych. Tam bowiem – zdaniem autorki – należy szukać korzeni współczesnych praktyk wizualnych i filmowych, które wykorzystują teatr. Twórcy tacy jak Jill Godmilow na dekady wcześniej wprowadzali do filmu strategie reenactment, dokonując swoistej teatralizacji praktyk wizualnych. Autorka wskaże też potencjał krytyczny wypracowanych w środowisku nowojorskim praktyk artystycznych
Koncert MIRT/ER
Tomek Mirt jest cenionym muzykiem, utalentowanym grafikiem, współtwórcą pierwszej polskiej manufaktury produkującej syntezatory modularne XAOC Devices, właścicielem niezależnej oficyny wydawniczej cat|sun. TER jest jedną z niewielu kobiet w Polsce, która regularnie gra na żywo na syntezatorach modularnych.
10. In Out Festival
23 i 24 kwietnia 2016 roku
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku