- 20 maja, Sala Filharmonii Wrocławskiej im. Witolda Lutosławskiego, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 19 | godz. 19.00
Smak dźwięku
- Jacek Kaspszyk – dyrygent
- Stanisław Krupowicz – komputer
- Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Wrocławskiej
- IRCAM:
Benoit Meudic – projektant muzyki komputerowej IRCAM
Obsługa techniczna:
Clément Marie – reżyseria dźwięku
Martin Antiphon – akustyk
Smakowanie dźwięku jest być może zupełnie nowym rodzajem słuchania, strawnym nie tylko dla synestetów i wielbicieli correspondence des arts. Traktowanie odczuć słuchowych jak gdyby były doznaniami podniebienia i vice versa, mogłoby wzbogacić i jedne, i drugie.
- 20 maja, Aula Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, ul. Szewska 37 | godz. 21.30
Elektroniczne prądy powietrzne
- Anna Petrini – flet basowy
- Fabrice Jünger – flet
- Pierre Jodlowski – projekcja dźwięku
Kwadratowy flet prosty Joachima Paetzholda – osobliwy instrument z donośnie brzmiącym rejestrem dolnym i skalą dwóch oktaw. Kilka podobnych namalował Picasso. Wynaleziony w latach 70. XX wieku neoflet bardzo łatwo poddaje się amplifikacji i świetnie współgra z elektroniką.
- 21 maja, Browar Mieszczański, ul. Hubska 44-48 | godz. 18.00
KONCERTY FINAŁOWE
Elektronika lekko
Michel Supéra – saksofon
Michel Supéra – ukończył prestiżowe Conservatoire National Superieur de Musique de Paris, gdzie uzyskał pierwszą nagrodę. Regularnie koncertuje we Francji i za granicą w kwartecie saksofonowym Inedits, współpracował z l’Orchestre de la Radiotélévision Belge, l’Orchestre National de Lille, l’Orchestre Colonnes, jako solista występował z l’Orchestre de Douai, Orchestre de Valenciennes. Od 10 lat koncertuje w orkiestrze jazzowej, m.in. w a l’O.R.J, w Couleur Swing Big Band i współtworzy duet z pianistą Stefanem Orins, wykonując utwory z repertuaru Billa Evansa.
NODION / Digit All Love
NODION:
- Paweł Hendrich – komputer
- Elżbieta Woleńska – flet, komputer
- Michał Siciński – klarnet, komputer
Zespół Nodion powstał w roku 2011. Tworzą go Paweł Hendrich (programowanie audio i kompozycja), Michał Siciński (klarnety) i Elżbieta Woleńska (flety). Ideą zespołu jest splatanie (łac. nodus – splot) różnych postaw estetycznych w jeden organiczny twór. Członkowie zespołu nie stronią również od współpracy z artystami reprezentującymi różne środowiska. Przejawem tego może być choćby prezentowana na tegorocznym festiwalu Musica Electronica Nova współpraca z zespołem Digit All Love. Obszarem muzycznych i wizualnych inspiracji dla członków zespołu Nodion są głównie nauki ścisłe.
Digit All Love:
- Natalia Grosiak – wokal
- Maciek Zakrzewski – sample, elektronika
- Radek Bednarz – bass, modulacje
- Michał Muszyński – perkusja, loops
- Wojciech Orszewski – gitara, efx
- Olga Kwiatek – skrzypce
- Rafał Zalech – altówka
- Olga Kończak – wiolonczela
Digit All Love – zespół powstał w 2005 roku z inicjatywy Maćka Zakrzewskiego. W 2007 r. ukazała się ich debiutancka płyta digitalllove bardzo dobrze przyjęta przez krytyków oraz słuchaczy. Digit All Love to 8-osobowy projekt łączący w sobie elektronikę, żywą sekcję rytmiczną wzbogaconą loopami i analogowo modulowanym basem z triem smyczkowym i delikatnym/eterycznym głosem Natalii Grosiak.
W 2010 r. zespół wydał swoją drugą, niezwykle różnorodną i pełną kontrastów płytę zatytułowaną V [fau]. Ostre i drapieżne utwory łączą się na niej z lekkimi i sielankowymi, a surowa elektronika ze szlachetnym akustycznym brzmieniem. Całość zatopiona w rozpoznawalnym brzmieniu zespołu opartym na dużym składzie z triem smyczkowym. Charakteru płycie dodaje też polska poezja (Asnyk, Tetmajer, Wyspiański, Poświatowska) oraz utwory instrumentalne.
- 21 maja, Browar Mieszczański, ul. Hubska 44-48 | godz. 20.30
KONCERTY FINAŁOWE
Elektronika lekko
Po raz pierwszy w Polsce: Eivind Aarset_Sonic Codex Orchestra:
- Eivind Aarset – gitara, elektronika
- Wetle Holte – perkusja
- Erland Dahlen – perkusja
- Audun Erlien – bass
- Björn Charles Dreyer – gitara
- Tord Knudsen – wizualizacje
- Johnny Skalleberg – inżynier dźwięku
Eivind Aarset jest gitarzystą obdarzonym niezwykłym zmysłem muzycznym, który obejmuje i odzwierciedla wszystkie style muzyki. Zachowuje on przy tym zachwycający indywidualizm i wysoką jakość rzemiosła, która przeradza się z cichej intymności w oszałamiającą intensywność Jego debiut jako lidera zespołu Jazzland Recordings został opisany na łamach gazety New York Times jako jeden z najlepszych albumów elektrycznego jazzu epoki postmilesowskiej, wyznaczający wygórowane kryteria, które Aarset nieustannie spełnia a nawet przewyższa, zarówno w studiu, jak i podczas występów na żywo.
Eivind Aarset zaczął swoją karierę muzyczną jako gitarzysta zespołu heavy-metalowego. Do tej pory Aarset pojawił się gościnnie na ponad 150 albumach różnych muzyków, takich jak Ray Charles, Dee Dee Bridgewater, Ute Lemper, Ketil Bjørnstad, Mike Mainieri, Arild Andersen, Abraham Laboriel, Django Bates, Morten Harket, czy Cher. Jednak prawdziwą sławę i uznanie zyskał jako członek zespołu Nils Petter Molværs Band, który po raz pierwszy zwrócił uwagę Europy dźwiękami undergroundu norweskiego jazzu i na którego albumy znaczny wpływ miały zdecydowane brzmienia Aarseta.
Aarset łączy dotychczasowe dźwięki współczesnego jazzu z odważnymi improwizacjami i beatami europejskiej kultury klubowej, dlatego też jest postrzegany jako jeden z najbardziej indywidualnych i twórczych przedstawicieli norweskiej sceny jazzowej. Dzięki czarującym i niezwykle precyzyjnym tłom muzycznym, brzmienia Aarseta zajmują specjalne miejsce między panującymi kompozycjami dźwięków elektrycznego jazzu.
Dyrektor generalny MEN: Andrzej Kosendiak
Dyrektor artystyczny MEN: Elżbieta Sikora
MEN 2011 współpracuje z Biennale Sztuki Mediów WRO 2011, z Politechniką Wrocławską, z Akademią Muzyczną oraz Akademią Sztuk Pięknych we Wrocławiu, a także z Narodowym Instytutem Nagrań Audiowizualnych, z Polskim Radiem i z wieloma innymi instytucjami i ośrodkami. Współorganizatorem i założycielem festiwalu jest Związek Kompozytorów Polskich.