ArtFest to festiwal nie tylko dla wymagających miłośników sztuki, ale także dla artystów. Prowokuje, poszerza horyzonty, inspiruje wyobraźnię, zapewnia głęboką estetyczną satysfakcję, a bywa też generatorem pierwotnych doświadczeń mistycznych.
Niedziela, 24 listopada 2013 roku / Inauguracja Festiwalu
- godz. 17.30 – Lex Drewiński – wernisaż wystawy plakatów z udziałem artysty, CSM.
ARSO Ensemble – koncert Sonatas for Strings Gioachino Rossini, promocja płyty wydanej przez CSM i DUX Recording Producers, CSM
Czwartek, 28 listopada 2013 roku
- godz. 17.00 – Adolf Loos Ornament i zbrodnia – prezentacja i promocja książki Centrum Architektury i BWA w Tarnowie, pierwsze polskie wydanie esejów Adolfa Loosa / BWA, wstęp wolny
- godz. 18.00 – Wojciech Tubaja – projekcja filmu Portret i spotkanie z artystą, BWA, wstęp wolny
Piątek, 29 listopada 2013 roku
- godz. 13.00 – INIRE, wykład o performensie islandzkim, prowadzenie Małgorzata Dancewicz, BWA
- godz. 17.00 – Modernizmy. Architektura nowoczesności w II Rzeczypospolitej. Tom 1. Kraków i województwo krakowskie – prezentacja i promocja książki pod red. Andrzeja Szczerskiego – spotkanie z autorami i wydawcą, CSM
- godz. 19.00 – INIRE, performens audiowizualny, BWA
Sobota, 30 listopada 2013 roku
- godz. 11.00 – Mały ArtFest – rodzinne warsztaty plastyczne, prowadzenie Piotr Lutyński, BWA
- godz. 18.30 – Andrzej Dudziński – wernisaż obrazów cyfrowych z gościnnym udziałem Urszuli Dudziak, CSM
Urszula Dudziak – koncert, promocja najnowszej płyty Wszystko gra, CSM
Poetha / scena offowa – nocne projekcje w witrynie ZPAP OT, Rynek 4 (od zmierzchu do świtu)
Piątek, 6 grudnia 2013 roku
- godz. 18.00 – Błądzić jest rzeczą – wernisaż wystawy dizajnu, BWA
- godz. 20.00 – koncert, CSM
Sobota, 7 grudnia 2013 roku
- godz. 15.00 – Projektowanie bez błędu – wykład z częścią warsztatową, prowadzenie Dorota Kuć i Karina Snuszka, Mood Design, BWA
- godz. 19.00 – Motion Trio + LUC – koncert, suport Poetha, CSM
Niedziela, 8 grudnia 2013 roku
- godz. 18.00 – Panopticum – spektakl muzyczny Teatru im. St. I. Witkiewicza w Zakopanem, wg J. Tuwima, w reżyserii Andrzeja Dziuka, CSM
Błądzić jest rzeczą w BWA w Tarnowie pokazuje, jak szeroko, a zarazem niestandardowo działa ten wytrych, w jaki sposób pozwala zanalizować standardy, kategorie, przełomy projektowania, jednocześnie umożliwiając przyjrzenie się ikonom dizajnu jako czemuś znacznie więcej niż po prostu ładnym, funkcjonującym na rynku przedmiotom i rozwiązaniom. To sposób, aby zajrzeć w historię i przyszłość rzeczy.
W ramach Błądzić jest rzeczą zostanie pokazana między innymi ceramikę projektu Kariny Marusińskiej – twórczo zagospodarowującą błędy w procesie przemysłowym i składowaniu. Obok znalazły się nożyczki Fiskars, kanoniczny sprzęt, którego obecny wygląd zdeterminowała przypadkowa decyzja. Szczególną uwagę poświęcamy momentom, w których projekt staje się błędny albo zyskuje inną funkcję. Na przykład na skutek upływu czasu, tak jak Lounge Chair Ray i Charlesa Eamsów, który dziś w swoich klasycznych rozmiarach z 1956 roku jest pięknym przedmiotem, a dopiero w powiększonej, uwspółcześnionej wersji jest wygodnym fotelem. I odwrotnie – pytamy o moment, w którym funkcja przedmiotu jest umowna albo nieoczywista, tak jak font Komunikat projektu Fontarte czy sukienki, tuniki i topy Maldoror.
Kuratorki: Katarzyna Białousz, Anna Theiss
ARSO Ensemble tworzą koncertmistrzowie i soliści Orkiestry Filharmonii Podkarpackiej im. A. Malawskiego w Rzeszowie – skrzypkowie Robert Naściszewski i Orest Telwach, wiolonczelistka Anna Naściszewska oraz kontrabasista Sławomir Ujek. Zespół łączy w sobie doświadczenie zawodowe z młodzieńczą energią i zaangażowaniem, co owocuje doskonałością techniczną i muzyczną wrażliwością wykonań rzeszowskich kameralistów. Wszechstronność zespołu potwierdza udział w wielu uznanych festiwalach.
Wojciech Tubaja – (ur. 1986 w Warlubiu) studiował na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Zajmuje się filmem, teatrem, performensem. Mieszka i pracuje w Warszawie.
INIRE to projekt sceniczny, realizowany w formie koncepcyjnych performansów audiowizualnych. Każda z produkcji grupy jest narracyjnie ustrukturyzowana wokół zagadnienia wyeksponowanego w tytule – Hermetic Garden (2001), Septem Sermones ad Mortuos (2004), Traces (2007), Atalanta Fugiens (2009), chopintimacy (2010), Dante’s Songs (2010), re-membering re-called (2011), Shipwreck score (2012).