Wystawa Bartka Jarmolińskiego Antyatlas koncentruje się na problematyce postrzegania męskości. Pozycja społeczna i kulturowa, jaką dotychczas zajmował w naszej kulturze mężczyzna, zmienia się, a wraz z nią redefiniuje się obraz współczesnego mężczyzny. Wizerunek ten do tej pory musiał spełniać postulaty swoistego piękna i atrakcyjności, co wynikało z opresyjności standardów kulturowych klisz. Wszelka próba dostosowania się do nich – zgodnie z psychoanalizą – niesie za sobą poczucie dyskomfortu oraz traumy.
Tematyka ta jest też lejtmotywem najnowszego projektu Bartka Jarmolińskiego. Tytułowy cykl zdjęć Antyatlas prezentuje obrazy nagich i skulonych mężczyzn, którzy są umieszczeni w pudłach. Ich usytuowanie przywodzi na myśl pozycje embrionalne, jakie przyjmuje dziecko w łonie matki. W odniesieniu tym można odnaleźć poszukiwanie i potrzebę poczucia bezpieczeństwa związanego z początkiem życia. Obraz ten również konotuje sytuację pozbawienia ego. Jarmoliński próbuje dostosować się do wymogów dzisiejszej kultury, która akcentuje aspekt zmienności w odniesieniu zarówno do kobiety jak i mężczyzny. Ten ostatni w rezultacie jest dziś często prezentowany jako towar bądź produkt konsumpcyjny i konsumencki.
Na wystawie prezentowane będą fotografie z cyklu Twoje buty świadczą o tym, kim jesteś (2011), obrazy z cyklu Organika (2013/2014) oraz filmy video Wartości prawdziwego mężczyzny (2010), Wstyd (2011), Carte blanche (1013/14) oraz Gloria Artis (2013) będące rejestracjami performansów artysty.
Bartek Jarmoliński (ur. 1975 r.), absolwent Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi (dyplom obronił w 2001 roku w Pracowni Rysunku u prof. Romy Hałat na Wydziale Edukacji Wizualnej) to jeden z najintensywniej rozwijających się łódzkich artystów, aktywnie uczestniczący w polskim życiu kulturalnym poprzez udział w przeglądach sztuki współczesnej (Bielska Jesień, Piotrkowskie Biennale Sztuki, Triennale Współczesnego Malarstwa Polskiego w Rzeszowie. Brał udział w wielu wystawach zbiorowych w Polsce i zagranicą, do najbardziej znaczących należały projekty Galerii Zero w Berlinie, Dom i Wieża Krakowska w Norymberdze, Kolner Haus w Kolonii, The Bike Shad/ w Inverness, Het Strijkijzer w Hadze, Inchmore Gallery w Inchmore.
Z polskich wystaw wymienić warto projekty: Kobieta z marmuru w Galerii Manhattan, Łódź, 2013.W projekcie tym zaprezentował pracę Gloria Artis na którą składały się dużego formatu zdjęcie i film video. Artysta przedstawił siebie z namalowanym orderem przyznawanym za wybitne osiągnięcia w kulturze na klatce piersiowej. Przytaczając definicję znaczenia i kryteriów wedle których order jest przyznawany odnosi to do ciężkiej sytuacji ludzi pracujących w placówkach kulturalnych oraz artystów, często żyjących na krawędzi. W trakcie wykonywania performance do kamery zmywa order po którym pozostaje jedynie piekąca, nieprzyjemna plama na ciele przytaczając nazwę wybitnego odznaczenia jakim jest Gloria Artis.
Jarmoliński brał udział w ostatnich latach w wystawach m.in. Otwarta Pracownia, PGS, Sopot, 2012, Shoot me, Het Strijkijzer, Haga, 2010, 6 jahre Galerie Zero, Berlin, Żebro Ewy? potencje męskości / Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin, galeria Studio, Warszawa, 2009. Ma w swym dorobku kilkanaście wystaw indywidualnych, m.in. POProgram/2009, Cooltowi/2010, Santo Subito/ 2011, MAN- RW/2010, Saint M/ 2011, Gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie, świat w którym baśń ta dzieje się/2012, Zderzenia/ 2013, Stany skupienia/2013. Warto też wspomnieć, że Bartek Jarmoliński, jako jeden z nielicznych żyjących artystów z Łodzi, ma biogram w Wielkiej Encyklopedii Malarstwa Polskiego (wyd. Kluszczyński, 2011).