Prezentacji towarzyszy obszerny katalog i przewodnik po wystawie oraz program, na który składają się performansy, prezentacje filmów oraz wykłady poświęcone różnorodnym aspektom twórczości Natalii LL, jak np.: performans, kontekst sztuki Wrocławia lat 70. czy Europy Środkowo-Wschodniej.
Natalia LL, właśc. Natalia Lach-Lachowicz (ur. 1937), działa w takich obszarach sztuki jak fotografia, performans, film eksperymentalny, wideo, instalacja, rzeźba, grafika, malarstwo. W latach 1957 — 1963 studiowała w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. W latach 1970 — 1981 wraz z Andrzejem Lachowiczem, Zbigniewem Dłubakiem i Antonim Dzieduszyckim założyła i prowadziła legendarną już dziś galerię Permafo we Wrocławiu, propagującą artystyczny fotomedializm oraz ideę fotografii permanentnej. Nazwa galerii była rodzajem manifestu artystycznego — wywodząc ją od słów „permanentna formalizacja”. Od 1975 roku brała udział w wystawach ruchu feministycznego na Zachodzie. Stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej w Nowym Jorku (1977), Verein Kulturkontakte w Wiedniu (1991), Pro Helvetia (1994) komisarz i wiceprzewodnicząca Międzynarodowego Triennale Rysunku we Wrocławiu (1978-1995). W latach 2004 — 2013 wykładała w Akademii Sztuk Pięknych (obecnie Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu. W 2007 roku została odznaczona Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, w 2012 roku otrzymała w Muzeum Sztuki w Łodzi Nagrodę im. Katarzyny Kobro.
Prace artystki znajdują się w światowych kolekcjach kolekcjach m.in. Musée National d’Art Moderne Centre Pompidou w Paryżu, International Center of Photography w Nowym Jorku, Museum of Modern Art w Ljubljanie, Ludwig Museum w Kolonii, Frauen Museum w Bonn, Muzeum Sztuki w Łodzi, Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Muzeum Lubelskiego w Lublinie, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. W 2015 roku Natalia LL bierze udział w kilku ważnych wystawach międzynarodowych: My Body is the Event. Vienna Actionism and International Performance w MUMOK Museum of Modern Art, Wiedeń (27.02-15.08.2015), International Pop w Walker Art Center, Minneapolis (11.04-6.09.2015), prezentowanej później w Museum of Art w Dallas i w Philadelphia Museum of Art w Filadelfii oraz The World Goes Pop w Tate Modern w Londynie (17.09.2015-24.01.2016).
Dr Ewa Toniak, historyczka i krytyczka sztuki, wykładowczyni akademicka i niezależna kuratorka; zajmuje się problematyką pamięci w przestrzeni publicznej, współczesnymi narracjami o PRL i obecnością kobiet w kulturze. Autorka książki Olbrzymki. Kobiety i socrealizm (Wydawnictwo Ha!art, 2008) i wystaw Alina Ślesińska (1926-1984) (2007), Trzy kobiety: Maria Pinińska-Bereś, Natalia Lach-Lachowicz, Ewa Partum (2011), Wolny strzelec (2013) w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki oraz Moore and Auschwitz w Tate Britain (2010). Redaktorka naukowa tomu Kobiety i sztuka około 1960 roku (Wydawnictwo Neriton, 2010). Pracuje nad książką o relacjach ekonomii i sztuki. Członkini Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków sztuki AICA. Mieszka w Warszawie.
Małgorzata Szczęśniak, scenografka (dyplom na Wydziale Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Jerzego Skarżyńskiego, 1984). Autorka języka wizualnego — przestrzeni i kostiumów — w przedstawieniach teatralnych i operowych Krzysztofa Warlikowskiego, współtwórczyni poetyki jego teatru. Wspólnie z Warlikowskim zrealizowała ponad czterdzieści przedstawień teatralnych i kilkadziesiąt operowych na najbardziej prestiżowych scenach w Polsce i za granicą, m.in. w Hamburgu, Stuttgarcie, Bonn, Mediolanie, Hanowerze, Zagrzebiu, Tel Awiwie, Paryżu, Brukseli, Madrycie i Londynie. Francuski Związek Krytyków Teatralnych, Muzycznych i Tańca przyznał jej nagrodę za najlepszą scenografię w sezonie 2009/2010 za spektakl (A)pollonia. Od 2008 roku współtworzy Nowy Teatr w Warszawie.
Kuratorka: Ewa Toniak
Współpraca: Romuald Demidenko
Scenografia wystawy: Małgorzata Szczęśniak
Współpraca: Łukasz Kwietniewski
Projekt graficzny katalogu: Błażej Pindor
Natalia LL, Secretum et Tremor
Wernisaż: 23 stycznia 2015 roku, godz. 18.00
Wystawę można oglądać do 19 kwietnia 2015 roku
CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie