Franziska Baumann (Szwajcaria) – to kompozytorka, wokalistka, artystka dźwięku i performerka. Jest pionierką w dziedzinie zaawansowanych technik wokalistycznych i interdyscyplinarnego performance’u. Jej twórczość skupia się na łączeniu wokalu i gestów, obrazów i krajobrazów, przestrzeni i dźwięku w celu odkrywania nowych sposobów postrzegania. Baumann korzysta z interfejsów sterowanych gestami. Jej repertuar jako kompozytorki jest dość zróżnicowany i zawiera zarówno zamówienia elektroakustyczne i improwizowane, a także instalacje i środowiska dźwiękowe. Z koncertami solowymi oraz w większych składach występowała na wszystkich kontynentach. Jest profesorem w dziedzinie improwizowanej kompozycji i wokalistyki w Akademii Muzycznej w Bern. Podczas występów solowych używa głównie interkatywnego urządzenia Sensorglove. Ta specjalna cyfrowa rękawica bazująca na technologii SensorLab, opracowana podczas pobytu w studio muzyki elektroakustycznej STEIM (Studio for Electro Instrumental Music ) w Amsterdamie, daje jej całkowitą kontrolę nad jej artykulacją i akustyką za pomocą gestów i ruchów.
Billy Roisz (Austria) – od końca lat 90. pracuje z obrazem i dźwiękiem. Jej twórczość koncentruje się na powiązaniach pomiędzy percepcją wzrokową i słuchową. Realizacja jej doświadczeń odbywa się w postaci koncertów, projekcji i instalacji audiowizualnych, indywidualnych lub we współpracy z muzykami z kręgu muzyki eksperymentalnej, a także muzyki skomponowanej do tańca i teatru. Znana jest przede wszystkim jako artystka wideo, ale para się też performansem i tworzy muzykę grając na gitarze basowej, używając elektroniki i gramofonu. Jej filmy krótkometrażowe były pokazywane między innymi na Berlinale, duży wpływ na jej twórczość miało kino awangardowe. Obecnie w swojej pracy skupia się na zależnościach dźwięku i obrazu oraz ich wpływie na siebie. Specjalizuje się w sprzężeniach zwrotnych wideo, używa monitorów, kineskopów, kamer, własnej produkcji syntezatorów wideo. Często współpracuje z Dieb13, Toshimaru Nakamurą, Angelicą Castelló, Silvią Fässler, JD Zazie, Ilpo Väisänenem. Roisz jest również współorganizatorem festiwalu Reheat.
Fabio Orsi (Włochy) – pochodzi z miasta Tarano na południu Włoch, od kilku lat rezyduje w Berlinie. Od kilkunastu lat tworzy muzykę elektroniczną, specjalizując się w atmosferycznej mieszance muzyki ambient i drone. Ten utalentowany kompozytor wydał kilkanaście wydawnictw w różnych formatach na całym świecie, które zostały docenione przez krytykę. W swoich kompozycjach język popularnej tradycji spotyka się z awangardą, tworząc oryginalny i pełen uroku miks. Muzyka Orsiego wywodzi się z nagrań terenowych, poprzez które stara się on uchwycić obrazy w brzmienia inspirowane archiwalnymi przedwojennymi nagraniami muzyki ludowej dokonanej przez Alana Lomaxa. Orsi mówi, że podziwia sposób, w jaki Lomax był w stanie zaprezentować folklor nie tylko jako historyczny artefakt, lecz jako „wyraz cierpienia z pragnieniem buntu”.
Robert Piotrowicz (Polska) – artysta dźwiękowy, kompozytor, improwizator, współzałożyciel Musica Genera Festival oraz wytwórni Musica Genera. Oprócz płyt solowych ma w dorobku także wydawnictwa nagrane z C Spencerem Yehem, Kevinem Drummem, Jérômem Noetingerem, Burkhardem Stanglem i Anną Zaradny. Współpracował również z Orenem Ambarchim, Lasse Marhaugiem czy Zbigniewem Karkowskim. Jest autorem słuchowisk, instalacji, muzyki teatralnej, współpracuje z innymi artystami przy formach audio-wizualnych i spektaklach. Regularnie występuje na licznych festiwalach na całym świecie. Podczas koncertów tworzy nasycone i pełne detali formy, korzystając z syntezatora analogowego i komputera. Jego muzyce równie blisko jest do współczesnej kompozycji elektro-akustycznej, jak i do sound artu. Koncertował w Europie, północnej i południowej Ameryce, Azji i Australii.
Jacek Mazurkiewicz – 3FoNIA (Polska) – kontrabasista, kompozytor, dźwiękowy chuligan. Interesuje się szeroko pojętą muzyką. Swoje dźwięki składa w całość bazując na wrażeniach emocjonalnych i pulsie. Łącząc akustykę z elektroniką, wciąż poszukuje nowego brzmienia. Współtworzy głownie projekty autorskie (Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego, Modular String Trio, PoliFolklorek Winylu, 3FoNIA). Gra piosenki z kwartetem Limboski, z którym nagrał trzy płyty. Zajmuje się udźwiękowieniem, komponowaniem i produkcją muzyki do filmów i spektakli teatralnych. Prowadzi autorskie warsztaty dźwiękowe i muzyczne. Współpracował z wieloma polskimi i zagranicznymi artystami, m.in. z takimi jak: Daniel Levin, Rob Brown, Michael Zerang, Giridhar Udupa, Miya Masaoka, Mikolaj Trzaska, Patryk Zakrocki, Wacław Zimpel, Jerzy Mazzoll, Andrew Drury, Jacek Buhl, Wojciech Jachna. 3FoNIA to jednoosobowy projekt muzyczny, w którym głównym źródłem dźwięków jest kontrabas – naturalny, bądź preparowany. Projekt ten pokazuje możliwości płynące z wszechstronnego zastosowania ‚klasycznego’ instrumentu, gdzie za pomocą autorskich technik wykonawczych zostaje on całkowicie przearanżowany na potrzeby muzyki współczesnej. Wszelkie preparacje instrumentu dokonywane są zarówno na poziomie akustycznym, jak i elektronicznym. Podczas koncertu 3FoNI można spodziewać się kompozycji, oraz utworów improwizowanych z pogranicza współczesnej kameralistyki, ambientu, muzyki konkretnej, eksperymentu, awangardy. Pewne jest również to, że kontrabas będzie wykorzystany niezgodnie z jego pierwotnym przeznaczeniem.
XENONY (Polska) – trio z Warszawy. Założone w 2013 przez Piotrka Bukowskiego. Pierwsza płyta XE (LADO abc a/13, MA14) w całości powstała na domowym komputerze autora. Oparta na ekspresyjnej estetyce chip-tune i circuit-bendingu, została świetnie przyjęta przez słuchaczy, ale wysoki poziom komplikacji elektronicznych gliczy utrudniał wykonanie materiału na żywo. Zespół w 2015 narodził się na nowo. Wychodząc z założenia „żadnych komputerów na scenie“ powrócił do pierwotnej radości w obcowaniu z elektronicznymi instrumentami. Aktualnie zespół pracuje nad kolejną płytą (premiera wiosna 2017). Koncert wzbogacą wizualizacje VHS Agnieszki Pasierskiej wykonane w całości w programie Scala. Skład grupy: Bukowski (m.in. HOKEI, DUŻY JACK), Koszniec Karol (m.in. KOMORA A), Bebech (m.in. DUŻY JACK).
TROPY (Polska) – to nowy projekt muzyczny Artura Maćkowiaka (gitara, elektronika, syntezator) i Bartka Kapsy (perkusja, elektronika, bas), znanych z takich nieistniejących już świetnych zespołów jak Something Like Elvis, Contemporary Noise Sextet, Potty Umbrella. Artur Maćkowiak ma na swoim koncie trzy płyty solowe, jest członkiem bydgosko-toruńsko-poznańskiego kolektywu improwizatorów Innercity Ensemble. Bartek Kapsa brał udział w nagraniu muzyki do wielu przedsawień teatralnych i filmów. Debiutancka płyta duetu TROPY pt. Eight Pieces zawiera muzykę inspirowaną eksperymentalnymi filmami Pedra Fereiry. Osiem różnych filmów, od abstrakcyjnych wideo-artów po filmy found footage, zawieszonych w gęstwinie dźwięków, rozpostartych między melodiami a improwizowanymi eksperymentami. Założeniem tego projektu jest sytuacja, w której dźwięk i obraz silnie na siebie oddziałują, ale jednocześnie żadna z tych sfer nie dominuje. Film i muzyka w tym przypadku to dwie równolegle opowiadane historie, które wchodzą ze sobą w bliską interakcję.
Pedro Ferreira (Portugalia) – urodził się w 1988 roku w Portugalii. Pracuje głównie z filmem, wideo, dźwiękiem, fotografią i mediami cyfrowymi. W 2013 r. ukończył studia magisterskie na wydziale sztuk multimediów na Uniwersytecie w Porto. Prezentował swoje prace na całym świecie na licznych festiwalach, w galeriach i muzeach. Jego filmy były pokazywane m.in. na takich festiwalach takich, jak: Toronto’s 8Fest, Montreal’s Festival du Nouveau Cinema, Festival International Du Film D’Environmentw Paryżu, na Nowych Horyzontach we Wrocławiu oraz Curtas Vila Do Conde and Indie w Lisbonie.
9. CoCArt Music Festival
Od 30 marca do 1 kwietnia 2017 roku
Kuratorzy: Rafał Iwański i Rafał Kołacki
Koordynator: Piotr Zawałkiewicz
Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu