Powrót do artykułu: O polityczności płci. Gender? Check! w warszawskiej Zachęcie ← Poprzedni Następny → Widok sali Socjalistyczna Ikonosfera wystawy Płeć? Sprawdzam!Kobiecość i męskość w sztuce Europy Wschodniej, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki. Mihalis Kornetskis (Łotwa) Dalej Dziewczęta, 1959, olej na płótnie. Wiktor Zaracki (Ukraina) Kobieta jest zawsze kobietą, 1987, olej na płótnie. Widok sali Socjalistyczna Ikonosfera wystawy Płeć? Sprawdzam!Kobiecość i męskość w sztuce Europy Wschodniej, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki. Marina Abramovic (Serbia), Sztuka misi być piękna/Artysta musi być piękny, 1975, dokumentacja performansu. Dział Negocjowanie przestrzeni osobistych,wystawy Płeć?Sprawdzam! Kobiecość i męskość w sztuce Europy Wschodniej, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki. Jena Želibská (Słowacja), Możliwości odkrywania, 1967, instalacja mieszana. Dział Negocjowanie przestrzeni osobistych, wystawy Płeć?Sprawdzam! Kobiecość i męskość w sztuce Europy Wschodniej, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki. Arvydras Saltenis (Litwa), Kobieta, 1972, olej na płótnie. Heleny Henrihosne(Łotwa), Blizna, 1987 olej na płótnie. Jelena Kowylina (Rosja), Walc, dokumentacja performansu. Fragment projektu GenXX. Micha Brendel (Niemcy) Muttersellenalteinering, 1989, dokumentacja performasu, fotografia. Sokol Berqiri (Kosowo), Superman, 2002, wideo. Rimma Gierłowina, Walery Gierłowin (Rosja), Zoo- Homo Sapiens, 1977, dokumentacja performansu, fotografia. Widok hallu, w którym znalazła się cześć wystawy poświęconej Nacjonalizmowi i jego krytyce Zachęty Narodowej Galerii Sztuki. Veronika Bromová (Czechy), Dziewczyny też, 1994, cyfrowo zmodyfikowana fotografia duratrans. Władysław Mamyszew-Monroe (Rosja), Monroe, 1996, wydruk kolorowy. Damir Niksic,(Bośnia i Hercegowina) If I wasn’t muslim, 2004, wideo. Anri Sala (Albania), Wywiad -znajdowanie słów, 1998, instalacja wideo. Petra Varl (Słowacja), Zuezda i Odeon, malarstwo ścienne. Vlasta Delimar (Chorwacja), Powąchaj to, 1981, kolaż, fotografia. Tags: Stanisław Lem