Powrót do artykułu: Genialny barbarzyńca Następny → Józef Chełmoński, „Krajobraz z jeziorkiem w lesie”, szkic olejny, ok. 1900, tektura, olej, 19,5 × 30,5 cm, obraz pochodzi ze zbiorów Muzeum Polskiego w Rapperswilu, Muzeum w Łowiczu, ekspozycja stała (źródło: dzięki uprzejmości Moniki Nowakowskiej) Józef Chełmoński, „Krajobraz z jeziorkiem w lesie”, szkic olejny, ok. 1900, tektura, olej, 19,5 × 30,5 cm, obraz pochodzi ze zbiorów Muzeum Polskiego w Rapperswilu, Muzeum w Łowiczu, ekspozycja stała (źródło: dzięki uprzejmości Moniki Nowakowskiej) Józef Chełmoński, „Mgły poranne”, po 1900 roku, olej, płótno naklejone na tekturę, 26,5 × 40 cm, własność prywatna (źródło: dzięki uprzejmości Moniki Nowakowskiej) Józef Chełmoński, „Mgły poranne”, po 1900 roku, olej, płótno naklejone na tekturę, 26,5 × 40 cm, własność prywatna (źródło: dzięki uprzejmości Moniki Nowakowskiej) Józef Chełmoński, „Oberek” [Un danse pologne], 1878, jedna ze stron rysunku obustronnego [„Oberek/W Sudanie”], biały papier, pędzel, czarny tusz lawowany na szkicu ołówkowym, 33,4 × 43,8 cm, Muzeum w Łowicz, ekspozycja stała. Wzdłuż dolnej lewej krawędzi znajduje się napis – atest stwierdzający autorstwo rysunku; wykonany piórem i czarnym atramentem przez córkę malarza Jadwigę: Autentyczność szkicu śp. Ojca mego Józefa Chełmońskiego / stwierdzam J. Chełmońska (źródło: dzięki uprzejmości Moniki Nowakowskiej) Józef Chełmoński, „W Sudanie”, 1884, jedna ze stron rysunku obustronnego [„Oberek/W Sudanie], biały papier, pędzel, czarny tusz lawowany, czarna kredka, ołówek, 33,4 × 43,8 cm, Muzeum w Łowiczu, ekspozycja stała. Wstępny szkic do rysunku wykonanego w pocz. 1884 roku celem reprodukcji w formie drzeworytu ilustracyjnego dla paryskiego tygodnika „Le Monde Illustre”, opublikowanego w dniu 22 listopada 1884 roku. Ukazuje ostrzeliwanie statku płynącego Nilem przez kawalerię Mahdiego (źródło: dzięki uprzejmości Moniki Nowakowskiej) Józef Chełmoński, „Żurawie/Powitanie słońca”, 1910, olej, płótno, 105 × 176 cm, Muzeum Sztuki w Łodzi (źródło: dzięki uprzejmości Muzeum) Kazimierz Alchimowicz, „Portret Józefa Chełmońskiego”, 1913, olej, płótno, 81,5 × 66 cm, Muzeum Sztuki w Łodzi (źródło: dzięki uprzejmości Muzeum) Józef Chełmoński, „Przed karczmą”, 1879, olej na płótnie, 40 × 107,5 cm, własność prywatna (źródło: dzięki uprzejmości Moniki Nowakowskiej) Wnuk Józefa Chełmońskiego, Stanisław Aust, podczas wernisażu wystawy „Młodopolskie fascynacje” na tle obrazu „Mgły poranne”, 5 kwietnia br., Muzeum w Łowiczu, fot. Anna Kośmider (źródło: dzięki uprzejmości Moniki Nowakowskiej) Wnuk Józefa Chełmońskiego, Stanisław Aust, podczas wernisażu wystawy „Młodopolskie fascynacje” na tle obrazu „Mgły poranne”, 5 kwietnia br., Muzeum w Łowiczu, fot. Anna Kośmider (źródło: dzięki uprzejmości Moniki Nowakowskiej)