Powrót do artykułu: Sztuka i reklama – granice, przenikania, tarcia ← Poprzedni Następny → Filippo Tommaso Marinetti, ok. 1915 (źródło: Wikimedia Commons) Man Ray, „Belle Haleine: Eau de Voilette (Beautiful Breath: Veil Water)”, Marcel Duchamp jako Rrose Sélavy, z okładki „New York Dada”, New York, kwiecień 1921, zbiory Getty Museum (źródło: Wikimedia Commons) Filippo Tommaso Marinetti, ok. 1915 (źródło: Wikimedia Commons) Portret Marcela Duchampa jako Rrose Sélavy, 1921 (źródło: Wikimedia Commons) Robert Rauschenberg, „Coca Cola Plan”, 1958 (źródło: http://www.caareviews.org/reviews/941, materiały udostępnione przez autorkę tekstu) Andy Warhol, „122 one dollar bills”, 1962 (źródło: http://www.artplus.cz/cs/aukcni-zpravodajstvi/1/top-10-andy-warhol, materiały udostępnione przez autorkę tekstu) Warhol wykorzystuje pierwszy raz technikę sitodruku podczas tworzenia obrazu, przedstawiając szereg jednodolarowych banknotów. Zastosowanie techniki jednoznacznie wskazuje na identyfikację z zespołowym i całkowicie umaszynowionym sposobem tworzenia dzieła. Pozwoliło mu to najpełniej wyrazić jego świecki sposób traktowania sztuki – wyeliminowanie osobowości artysty w dziele sztuki. Kadr z reklamy Nissana Sentra (źródło: materiały udostępnione przez autorkę tekstu) Kampania Dove (źródło: materiały udostępnione przez autorkę tekstu) Kampania Dove / 44 i gorąca?44 i nie bardzo? Czy kobieta może być bardziej seksowna mając 40 lat niż była mając ich 20? Dołącz do debaty nad pięknem (źródło: materiały udostępnione przez autorkę tekstu) Zmodyfikowana reklama Dove. Frida Kahlo, właśc. Magdalena Carmen Frieda Kahlo y Calderón (ur. 6 lipca 1907, zm. 13 lipca 1954) – meksykańska malarka. Owłosiona? Przerażająca? Dołącz do debaty (źrodło: materiały udostępnione przez autorkę tekstu) Perfumy Infusion de Fleur d’Oranger marki Prada włączone do wystawy przedstawiającej sztukę artystów tworzących w stylu Art Noveau Musee d’Orsay w Paryżu (źródło: materiały udostępnione przez autorkę tekstu)