Powrót do artykułu: Dzisiejsze Czasy. 9. Berlińskie Biennale Sztuki Współczesnej ← Poprzedni Następny → Klatka schodowa KW Institute for Contemporary Art, fot. Timo Ohler (źródło: materiały prasowe Biennale) DIS, zespół kuratorów 9. Berlińskiego Biennale Sztuki Współczesnej. Fot. Sabine Reitmaier (źródło: materiały prasowe Biennale) Akademie der Künste – jedna z lokalizacji Biennale, fot. Ewa Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Babak Radboy, Narrative Devices, 2016, Kadr z wideo, prod. Iconoclast (źródło: materiały prasowe Biennale) Debora Delmar Corp., MINT (2016). Fot. Timo Ohler. Dzięki uprzejmości Debora Delmar Corp.; Duve, Berlin (źródło: materiały prasowe Biennale) TELFAR: RETROSPECTIVE (2016), widok instalacji. Fot. Timo Ohler, dzięki uprzejmości Franka Bensona, Asgera Carlsena, TELFAR (źródło: materiały prasowe Biennale) Soczewki kontaktowe projektu Yngve Holena, Evil Eyes (2016), fot. Ewa Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Yngve Holen, Window seat 10–22 F (2016) w The Feuerle Collection, widok instalacji, fot. Timo Ohler (źródło: materiały prasowe Biennale) ayr, ARCHITECTURE, 2016. Widok instalacji. Dzięki uprzejmości ayr; Project Native Informant, Londyn (źródło: materiały prasowe Biennale) Halil Altindere, Homeland (2016), dzięki uprzejmości Halila Altindere i Pilot Gallery, Istanbul (źródło: materiały prasowe Biennale) Halil Altindere, Homeland (2016), kadr z wideo, fot. Ewa Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Will Benedict, I AM A PROBLEM (2016),widok instalacji, fot. Timo Ohler,dzięki uprzejmości Willa Benedicta; Balice Hertling, Paryż; Third Man Records (źródło: materiały prasowe Biennale) Lizzie Fitch/Ryan Trecartin (As yet untitled sculptural theater), 2016. Fot. Timo Ohler, dzięki uprzejmości Lizzie Fitch/Ryana Trecartina; Sprüth Magers; Regen Projects, Los Angeles; Andrea Rosen Gallery, Nowy Jork (źródło: materiały prasowe Biennale) M/L Artspace, (Not yet titled) 2016, fragment instalacji, fot. Ewa Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) M/L Artspace, (Not yet titled) 2016, fragment instalacji, fot. Ewa Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Josh Kline Crying Games (2015), widok instalacji, fot. Timo Ohler. Dzięki uprzejmości Josha Kline’a i 47 Canal, Nowy Jork (źródło: materiały prasowe Biennale) Amalia Ulman PRIVILEGE (2016) widok instalacji, fot. Timo Ohler. Dzięki uprzejmości Amalii Ulman; Arcadia Missa, Londyn (źródło: materiały prasowe Biennale) Amalia Ulman PRIVILEGE (2016) kadr (fragment) Dzięki uprzejmości Amalii Ulman; Arcadia Missa, Londyn (źródło: materiały prasowe Biennale) Alexandra Pirici Signals (2016) for. Timo Ohler (źródło: materiały prasowe Biennale) Camille Henrot Office of Unreplied Emails (2016) Widok instalacji. Dzięki uprzejmości Camille Henrot; KÖNIG GALERIE, Berlin (źródło: materiały prasowe Biennale) Camille Henrot Office of Unreplied Emails (2016) Widok instalacji. Dzięki uprzejmości Camille Henrot; KÖNIG GALERIE, Berlin (źródło: materiały prasowe Biennale) Jon Rafman, od lewej: L’Avalée des avalés (The Swallower Swallowed) Rhino/Bear (2016), View of Pariser Platz (2016), L’Avalée des avalés (The Swallower Swallowed) Iguana/Sloth (2016). Fot. Timo Ohler, dzięki uprzejmości Jona Rafmana i Future Gallery, Berlin (źródło: materiały prasowe Biennale) Jon Rafman, View of Pariser Platz (2016). Fot. Timo Ohler, dzięki uprzejmości Jona Rafmana i Future Gallery, Berlin (źródło: materiały prasowe Biennale) Trevor Paglen/Jacob Appelbaum, Autonomy Cube (2015), dzięki uprzejmości Trevora Paglena i Jacoba Appelbauma; Metro Pictures, Nowy Jork; Altman Siegel, San Francisco (źródło: materiały prasowe Biennale) Simon Fujiwara, The Happy Museum (2016), fot. Timo Ohler, dzięki uprzejmości Simona Fujiwary (źródło: materiały prasowe Biennale) LIT, widok fragmentu instalacji, fot. Timo Ohler (źródło: materiały prasowe Biennale) LIT, widok fragmentu instalacji, fot. Timo Ohler (źródło: materiały prasowe Biennale) Korakrit Arunanondchai/Alex Gvojic, There’s a word I’m trying to remember, for a feeling I’m about to have (a distracted path towards extinction), 2016 (źródło: materiały prasowe Biennale) Korakrit Arunanondchai/Alex Gvojic, There’s a word I’m trying to remember, for a feeling I’m about to have (a distracted path towards extinction), 2016 (źródło: materiały prasowe Biennale) Simon Denny i Linda Kantchev, Blockchain Visionaries (2016), fot. Timo Ohler, dzięki uprzejmości Simona Denny; Galerie Buchholz, Kolonia/Berlin/Nowy Jork (źródło: materiały prasowe Biennale) Katja Novitskova,Expansion Curves (fire worship, purple horns), 2016, fot. Timo Ohler, dzięki uprzejmości Katji Novitskovej i Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin (źródło: materiały prasowe Biennale) Hito Steyerl, The Tower (2015), widok instalacji, fot. Timo Ohler, dzięki uprzejmości Hito Steyerl (źródło: materiały prasowe Biennale) Cécile B. Evans, What the Heart Wants (2016), widok instalacji, fot. Ewa Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Klatka schodowa KW Institute for Contemporary Art, fot. Timo Ohler (źródło: materiały prasowe Biennale) Juan Sebastián Peláez, Ewaipanoma (Rihanna), 2016, instalacja na dziedzińcu KW, fot. Ewa Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) TELFAR, PERSONAL UNIFORMS (2016) fot. Ewa Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki)