Powrót do artykułu: Przypadki i casusy. Rok 2015 w sztukach wizualnych ← Poprzedni Następny → „Performer”, reż. Łukasz Ronduda, Maciej Sobieszczański, 2015 (źródło: materiały prasowe dystrybutora) Martyna Czech, „Ex I”, 2014, Grand Prix – Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bielska Jesień 2015, fot. Jacek Rojkowski (źródło: materiały prasowe organizatora) Martyna Czech, „Nikt”, 2014, Grand Prix – Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bielska Jesień 2015, fot. Jacek Rojkowski (źródło: materiały prasowe organizatora) Martyna Czech, „WC”, 2014, Grand Prix – Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bielska Jesień 2015, fot. Jacek Rojkowski (źródło: materiały prasowe organizatora) Ewa Juszkiewicz, bez tytułu, według Rogiera van der Weydena, 2012, olej na płótnie, 140 x 95 cm, własność: Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA (źródło: materiały prasowe Galerii Bielskiej BWA) Ewa Juszkiewicz, „Odpoczynek”, 2014, olej na płótnie, 180 x 125 cm, dzięki uprzejmości galerii lokal_30 Warszawa (źródło: materiały prasowe Galerii Bielskiej BWA) Ewa Juszkiewicz, „Siostry”, 2014, olej na płótnie, 142 x 116 cm, praca z kolekcji Adama Kłonkowskiego (źródło: materiały prasowe Galerii Bielskiej BWA) Honorata Martin, „Bóg Małpa”, 2015, Galeria Awangarda BWA Wrocław (źródło: materiały prasowe BWA Awangarda) Honorata Martin, „Bóg Małpa”, 2015, Galeria Awangarda BWA Wrocław (źródło: materiały prasowe BWA Awangarda) Honorata Martin, „Bóg Małpa”, 2015, Galeria Awangarda BWA Wrocław (źródło: materiały prasowe BWA Awangarda) Honorata Martin, „Bóg Małpa”, 2015, Galeria Awangarda BWA Wrocław (źródło: materiały prasowe BWA Awangarda) Honorata Martin, „Bóg Małpa”, 2015, Galeria Awangarda BWA Wrocław (źródło: materiały prasowe BWA Awangarda) Widok wystawy „Spór o odbudowę”, 7. edycja festiwalu Warszawa W Budowie, budynek dawnej szkoły przy Emilii Plater 29. Fot. B. Stawiarski (źródło: materiały prasowe MSN) Widok wystawy „Spór o odbudowę”, 7. edycja festiwalu Warszawa W Budowie, budynek dawnej szkoły przy Emilii Plater 29. Fot. B. Stawiarski (źródło: materiały prasowe MSN) Widok wystawy „Spór o odbudowę”, 7. edycja festiwalu Warszawa W Budowie, budynek dawnej szkoły przy Emilii Plater 29. Fot. B. Stawiarski (źródło: materiały prasowe MSN) Widok wystawy „Spór o odbudowę”, 7. edycja festiwalu Warszawa W Budowie, budynek dawnej szkoły przy Emilii Plater 29. Fot. B. Stawiarski (źródło: materiały prasowe MSN) Widok wystawy „Spór o odbudowę”, 7. edycja festiwalu Warszawa W Budowie, budynek dawnej szkoły przy Emilii Plater 29. Fot. B. Stawiarski (źródło: materiały prasowe MSN) Paweł Matyszewski „Kikuty chcą żyć” 2014–2015, wystawa „Odejdź ciało”, Galeria Piekary w Poznaniu, 2015 (źródło: materiały prasowe Galerii Piekary) „Performer”, reż. Łukasz Ronduda, Maciej Sobieszczański, 2015 (źródło: materiały prasowe dystrybutora) „Performer”, reż. Łukasz Ronduda, Maciej Sobieszczański, 2015 (źródło: materiały prasowe dystrybutora) „Performer”, reż. Łukasz Ronduda, Maciej Sobieszczański, 2015 (źródło: materiały prasowe dystrybutora) „Performer”, reż. Łukasz Ronduda, Maciej Sobieszczański, 2015 (źródło: materiały prasowe dystrybutora) „Performer”, reż. Łukasz Ronduda, Maciej Sobieszczański, 2015 (źródło: materiały prasowe dystrybutora) „Performer”, reż. Łukasz Ronduda, Maciej Sobieszczański, 2015 (źródło: materiały prasowe dystrybutora) „Kino-Sztuka. Zwrot kinematograficzny w polskiej sztuce współczesnej”, red. Łukasz Ronduda, Jakub Majmurek, okładka (źródło: materiały prasowe MSN) Iza Tarasewicz, „TURBA, TURBO” – Spojrzenia 2015, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki 2015 (źródło: materiały prasowe organizatora) Iza Tarasewicz, Spojrzenia 2015, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki 2015 (źródło: materiały prasowe organizatora) Iza Tarasewicz, „TURBA, TURBO” – Spojrzenia 2015, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki 2015 (źródło: materiały prasowe organizatora) Projekt Piotra Łakomego – Spojrzenia 2015, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki 2015 (źródło: materiały prasowe organizatora) Projekt Piotra Łakomego – Spojrzenia 2015, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki 2015 (źródło: materiały prasowe organizatora) Andrzej Wróblewski, „Muzeum”, 1956, gwasz na papierze, 30 x 41 cm, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (źródło: materiały prasowe MSN) Andrzej Wróblewski, „Rozstrzelany”, 1949, olej na płótnie, 120 x 90 cm, kolekcja prywatna, dzięki uprzejmości Fundacji Andrzeja Wróblewskiego (źródło: materiały prasowe MSN) Andrzej Wróblewski, „Szofer”, 1948, olej na płótnie, 89 x 120 cm, kolekcja prywatna, dzięki uprzejmości Fundacji Andrzeja Wróblewskiego (źródło: materiały prasowe MSN) Christian Boltanski, „Animitas”, Biennale w Wenecji, 2015 (źródło: materiały prasowe Cricoteki) Christian Boltanski, „Personne”, Grand Palais, 2010 (źródło: materiały prasowe Cricoteki) Christian Boltanski, „Chance”, Biennale w Wenecji 2011 (źródło: materiały prasowe Cricoteki) Gustav Metzger, „Działaj albo giń!”, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu, 2015 (źródło: dzięki uprzejmości CSW Znaki Czasu) Gustav Metzger, „Działaj albo giń!”, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu, 2015 (źródło: dzięki uprzejmości CSW Znaki Czasu) Gustav Metzger, „Działaj albo giń!”, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu, 2015 (źródło: dzięki uprzejmości CSW Znaki Czasu) Gustav Metzger, „Działaj albo giń!”, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu, 2015 (źródło: dzięki uprzejmości CSW Znaki Czasu) Damien Hirst, „The Eucharist” („Eucharystia”), 2005, fot. Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd. (źródło: materiały prasowe CSW w Gdańsku) Damien Hirst, „The Sacred Heart” („Najświętsze Serce”), 2005, fot. Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd. (źródło: materiały prasowe CSW w Gdańsku) Damien Hirst, „New Religion. The chest” („Nowa Religia. Gablota”), 2005 © Damien Hirst and Science Ltd. (źródło: materiały prasowe CSW w Gdańsku)