Powrót do artykułu: Documenta 14. Ateńska lekcja ← Poprzedni Wystawa w ASFA, widok ogólny, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Regina_José_Galindo, Presence, 2017, performance, ©_Stathis_Mamalakis (źródło: materiały prasowe documenta 14) Daniel Knorr, Materialization, 2017, Narodowe Muzeum Archeologiczne w Atenach, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Daniel Knorr, Materialization, 2017, Ateńskie Konserwatorum (Odeion), © VG Bild-Kunst Bonn 2017, © Mathias Voelzke (źródło: materiały prasowe documenta 14) Daniel Knorr. Expiration Movement, Kassel 2017, © VG Bild-Kunst Bonn 2017, © Bernd Borchardt (źródło: materiały prasowe documenta 14) Georgia Sagri, Dynamis, 2017, Tositsa 5, Ateny, © Angelos Giotopoulos (źródło: materiały prasowe documenta 14) Ateńska Politechnika (Polytechnion) w czasie trwania documenta 14, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Pomnik upamiętniający stłumienie studenckiego buntu w 1973 r., Polytechnion, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Rainer Oldendorf, marco14 and CIAM4 / Shipwreck with Spectator, 2017, Polytechnion, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Rainer Oldendorf, marco14 and CIAM4 / Shipwreck with Spectator, 2017, fragment ekspozycji, Polytechnion, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Koncepcja urbanistyczna Warszawy lay 30. XX w., fragment ekspozycji Rainera Oldendorfa, marco14 and CIAM4 / Shipwreck with Spectator (2017), Polytechnion, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Rasheed Araeen, Shamiyaana – Food for Thought: Thought for Change, Plac Kotzia, Ateny, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Naeem Mohaiemen, Tripoli Cancelled, 2017, kadr z wideo, EMSt, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Naeem Mohaiemen, Tripoli Cancelled, 2017, kadr z wideo, EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Naeem Mohaiemen, Tripoli Cancelled, 2017, kadr z wideo, EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Andreas Angelidakis, Unauthorized (Athinaiki Techniki), 2017, © Angelos Giotopoulos (źródło: materiały prasowe documenta 14) Étienne Baudet,„Paysage avec Diogène” after Poussin, 1701, EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Sala w EMST, widok ogólny, od lewej prace: Sammy Baloji (fragment), Beau Dick, na pierwszym planie fragment płyty miedziorytniczej Baudeta, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Beau Dick, Tsonoqua Mask, 2016, EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Beau Dick, Untitled, 2013, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Sammy Baloji, Tales of the Copper Cross Garden, 2017, fragment, EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Tomislav Gotovac, Cleaning of Public Spaces (Homage to Vjekoslav Frace aka The Bolshevik and Cleaning Apostle), 1981, dokumentacja, EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Tomislav Gotovac, Ready-Made, 1981, EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Spiro Kristo, The Children, 1966, EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Lala Meredith-Vula, Gjonaj, Has, Kosovo, 2 May 1990_no.45, z cyklu Blood Memory, 1990, fragment, ESMT, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Yervant Gianikian, Return to Khordociur – Armenian Diary, 1986, Benaki Pireos, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Tshibumba Kanda-Matulu, 101 Works, 1973-1974, widok ogólny, Benaki Pireos, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Tshibumba Kanda-Matulu, 101 Works, 1973-1974, detal, Benaki Pireos, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Arseny Avraamov, Dokumentacja i rekonstrukcja Symfonii Syren (ok. 1922), sala w EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Konserwatorium Ateńskie (Odeion), widok w czasie trwania documenta 14, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Marta Minujίn, Payment of Greek Debt to Germany with Olives and Art, 2017, performance w EMST, © Mathias Voelzke (źródło: materiały prasowe documenta 14) Hiwa K, Pre-Image (Blind as the Mother Tongue), 2017, Odeion, kadr z wideo, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Hiwa K, Pre-Image (Blind as the Mother Tongue), 2017, Odeion, kadr z wideo, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Hiwa K, Pre-Image (Blind as the Mother Tongue), 2017, Odeion, kadr z wideo, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Artur Żmijewski, Glimpse, 2016-201, ASFA, kadr z wideo, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Artur Żmijewski, Glimpse, 2016-201, ASFA, kadr z wideo, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Guillermo Galindo, Score for Boca de la noche, 2016, z serii Border Cantos (od 2013), Odeion, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Wnętrze Ateńskiej Szkoły Sztuk Pięknych (ASFA) przygotowane na projekt Anedukacja, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Allan Sekula, School is a Factory, 1978-80, fragment, ASFA, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Ciudad Abierta, fragment instalacji, ASFA, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Bonita Ely, Plastikus Progressus: Memento Mori, 2017, widok ogólny, ASFA, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Bonita Ely, Plastikus Progressus: Memento Mori, 2017, detal, ASFA, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Rebecca Belmore, From Inside, 2017, wzgórze Filopappou, Rebecca Belmore, From Inside, 2017, wzgórze Filopappou, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Hiwa K, One-Room-Apartment, 2017, Benaki Pireos, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Rebecca Belmore, From Inside, 2017, wzgórze Filopappou, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Irena Haiduk, Thomas Love Working, 2016, © David Bornscheuer (źródło: materiały prasowe documenta 14) Irena Haiduk, Nine-Hour-Delay, 2012-58, obuwie Borosana, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Graffiti w Atenach krytykujące wystawę, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Lucius Burckhardt, Landschaftstheoretische Aquarelle, 1970-1995, detal, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Hans Haacke, Wir (alle) sind das Volk, 2003-2017, gmach EMST, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Sanja Ivekovic, Monument to Revolution Avdi Square, © Yiannis Hadjiaslanis (źródło: materiały prasowe documenta 14) Emeka Ogboh, The Way Earthly Things are Going, Odeion, © Mathias Voelzke (źródło: materiały prasowe documenta 14) Ibrahim Mahama, Check Point Prosfygika Syntagma Square, © Mathias Voelzke (źródło: materiały prasowe documenta 14) Pope L, From Whispering Campaign, Cantina Social,© Freddie Faulkenberry (źródło: materiały prasowe documenta 14) Wnętrze wystawy w Odeionie, fot. E. Wójtowicz (źródło: materiały prasowe documenta 14) Budynki muzeów w Parko Eleftherias fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Beau Dick, Maski Atlakim, 1990-2012, ESMT, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Pavel Brăila, The Golden Snow of the Sochi Olympics, 2014, ESMT, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki) Wystawa w ASFA, widok ogólny, fot. E. Wójtowicz (źródło: dzięki uprzejmości autorki)