Agata Bielska – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Wydziału Grafiki i Malarstwa, dyplom – grudzień 2010, z Multimediów w pracowni prof. Konrada Kuzyszyna – pt: Minuty z przemijania – cykl realizacji audiowizualnych, aneks do dyplomu w pracowni Malarstwa prof. Aleksandry Gieragii, Teoretyczna praca dyplomowa pt: Doświadczenie wewnętrzne artysty w sztuce performance, promotor dr Tomasz Załuski. Formy działalności artystycznej: video, video-instalacje, malarstwo, fotografia, performance , animacja kulturalna i interwencje w przestrzeni publicznej.
Nagrody:
- 2010 – 14. Marler Video-Kunst-Preis – wyróżnienie dla artysty zagranicznego
- 2009 – Konkurs im. Wł. Strzemińskiego dla studentów ASP, Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (grand prix), Nagroda Łódzkiego Domu Kultury, Nagroda Galerii KOBRO, Land(e)scape nr V – kolejna realizacja z cyklu Land(e)scape zapoczątkowanego w 2009 roku, Land(e)scape jest kontynuacją cyklu prac video-malarskich snujących opowieść o doświadczaniu przestrzeni z użyciem – światła, cieniu i ruchu.
Jerzy Goliszewski – absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydziału Malarstwa, dyplom z Wyróżnieniem uzyskał w 2008roku w pracowni malarstwa prof. Krzysztofa Wachowiaka, tytuł pracy: cykl Cyrkowcy, w pracowni grafiki prof. Rafała Stręta, tytuł pracy: cykl Glaciers, w pracowni wiedzy o działaniach i strukturach wizualnych prof. Jacka Dyrzyńskiego, tytuł pracy: Lac Bleu. Praca teoretyczna-promotor dr Piotr Szubert, tytuł pracy: Wąskie gardło Formy działalności artstycznej Instalacje site-specific, obiekty przestrzenne.
Nagrody:
- 2008 – Pierwsza nagroda w konkursie dla absolwentów imienia Józefa Szajny
- 2010 – ArtsLink Awards Recipient Projekt Generalnie jest to wykorzystanie zastanej przestrzeni i kontekstu. Zmierzenie się z trudną przestrzenią wystawową. Próba nawiązania dialogu między wnętrzem obiektu a jego otoczeniem.
Magdalena Karpińska – absolwentka Wydziału Malarstwa ASP w Warszawie w pracowni malarstwa prof. Jarosława Modzelewskiego. Dyplom w 2008 roku, aneks do dyplomu w pracowni Sztuki w Przestrzeni Publicznej, promotor prof. Mirosław Duchowski. Teoretyczna praca dyplomowa pt: Cóż po malarzu w czasie marnym?, promotor prof. Tadeusz Walentowicz. Formy działalności artystycznej malarstwo
Nagrody:
- Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w 2010 r. nominacja do nagrody im. Gepperta 2011
Michał Gayer – absolwent ASP w Katowicach, dyplom w 2009 roku w pracowni malarstwa prof. Jacka Rykały, tytuł dyplomu: Dishonest trick. Formy działalności artystycznej przekształcenia rzeczy dokonywane metodą drobnych, prostych manipulacji z wykorzystaniem tanich, łatwo dostępnych materiałów i narzędzi. Często intuicyjne, prymitywne i naiwne. Zazwyczaj powstają z potrzeby dostosowania istniejących przedmiotów, lub stworzenia całkiem nowych, które mogłyby pasować do projektowanego wycinka rzeczywistości lub pojęcia. Wycinek rzeczywistości, pojedyncza rzecz lub pojęcie celowo pojmowane są nie do końca tak, jak należy, lub po prostu źle.
Nagrody:
- 2011 – nominacja w 10. Konkursie Gepperta
Tytuł projektu: Mieszkanie w pokoju młodszej siostry (rekonstrukcja efemerycznych mikro – instalacji oraz wybrane slajdy). Opis idei projektu: Michał Gayer zamieszkał w pokoju młodszej siostry ze względów praktycznych. Był to jedyny pokój, w którym nie przeprowadzono gruntownego remontu, co sprawiało, że można było w nim nie tylko mieszkać, ale i pracować. Kiedyś Michał dzielił ten pokój z siostrą, później jednak przeniósł się naprzeciwko, a jeszcze później – do innego miasta. Było to więc miejsce znajome, a jednocześnie obce. Odkrywanie pokoju na nowo polegało na tropieniu mikrośladów, które można było zauważyć dopiero przyglądając się wszystkiemu z bardzo bliska. Pierwszym zauważonym śladem było pojedyncze ziarenko brokatu, potem różne owady i ich szczątki. Kolejnym etapem było przekształcanie małych rzeczy, takich jak pajęczyna, w inne – np. w wybuch, czyli pajęczynę w kształcie dymu, włożoną do dziury w stole i podświetloną od spodu. Wszystkie małe znaleziska i prace były skrupulatnie dokumentowane, aż powstał katalog liczący około stu slajdów. Kolejnym etapem była zamiana żarówki w lampie, na odlew pomalowany białą farbą, następnie: spektakularna próba spalenia lekkiej kulki, której powierzchnię tworzyły łebki zapałek, ułożenie napisu z ziarenek soli, przy czym treścią napisu była informacja o liczbie użytych ziarenek cukru (liczba zgadzała się co do ziarenka). Potem w pokoju powstało jeszcze kilka prac. W końcu, artysta wykonał rekonstrukcje wybranych obiektów, wynosząc je z pokoju wraz z niewielką częścią mebli.
Piotr Łakomy – absolwent Uniwersytetu Zielonogórskiego, Instytutu Sztuk Pięknych, dyplom w 2009 roku w pracowni malarstwa pod kierownictwem prof. Leszka Kanflewskiego tytuł pracy dyplomowej Shapes. Formy działalności artystycznej Szeroko pojęte malarstwo, instalacja, działania w przestrzeni publicznej, koncepcja i projektowanie publikacji, poszukiwanie alternatywnych przestrzeni wystawienniczych.
Nagrody:
- 2011 – stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- 2010 – stypendium rezydencyjne programu DIVA – Danish International Visiting Artists Programe, Kopenhaga, Dania
- 2009 – Stypendium artystyczne Miasta Gorzów Wielkopolski
- 2007 – Stypendium artystyczne Miasta Gorzów Wielkopolski
- 2004 – pierwsza nagroda w konkursie NBP młodym twórcom Zielona Góra
Tytuł projektu prezentowanego w Orońsku
- Bez tytułu (Ghetto is A Trap III) suszarki na bieliznę
- Bez tytułu (DVD) podłączenie TV do DVD
- Bez tytułu farba w sprayu na styropianie
Opis idei projektu: Realizacje dotyczą relacji pomiędzy człowiekiem a przedmiotem, materiałami z życia codziennego, zaburzenia tych relacji.
Dawid Wawrzyniak – absolwent Wydziału Sztuk Pięknych UMK Toruń, dyplom w pracowni rzeźby prof. Macieja Szańkowskiego w roku 2007. Formy działalności artystycznej działania przestrzenne
Nagrody
- 1. nagroda dla twórców młodej generacji 2003 r. CPR Orońsko
Tytuł prezentowanej pracy: Modulacje – Seria. Opis idei projektu: W niniejszej pracy po raz kolejny podjąłem zagadnienie powtórzenia/symetrii/równoległości. Skupiając się na danej mi przestrzeni jak na przedmiocie wyłuskiwałem z niej wartości poprzez nieustanne jej powtarzanie, nieustanne jej przywoływanie. W oglądzie przestrzeni percypuje się jedynie jej część. Na tej regule zsadza się mechanika przywoływania, w którego kadr za każdym razem wchodzi jakiś nowy detal poszerzając jej ujęcie. Przestrzeń na etapie początkowym tkwi niejako w stanie zerowym a ciągłe jej przywoływanie z nieustannym nawarstwianiem nowych faktów świadczy o jej potencjalności. Użyłem możliwych elementów nie izolowanych metaforą, równocześnie w powtarzalnym otoczeniu. Teraz potrzebny jest czas, a więc indywidualne trwanie.
Julia Zborowska – absolwentka ASP w Krakowie, dyplom w 2008 roku w pracowni Grzegorza Sztwiertni, Tytuł pracy dyplomowej: Polowaniepozowanie. Formy działalności artystycznej film, videoclip, rysunek, proza.
Nagrody:
- stypendium naukowe Sokrates/ Erazmus Akademie der Bildenden
- Kunste Wien
- Nominacja w 9 konkursie Gepperta
- Wielokrotna laureatka – wiosny poetyckiej Lednica
Tytuł pracy prezentowanej w Orońsku: Trwała parowa. Opis idei projektu: Trwała parowa to dokument o podwójnym dnie. Podwójnym, gdyż opowiada historie bohaterów takimi jakimi są, oraz takimi jakimi okazują się być skonfrontowani z moją fantazją na ich temat. Zakład Fryzjerski Pana Adolfa Skokowskiego w Gdańsku jest miejscem gdzie przenikają się dwa światy rzeczywistość i fikcja. Ciasne istniejące od 1945r 8 m2 rozciągam do granicy morza na jednej strunie teraźniejszości.
To historia tajemniczej transformacji: kobiety z zagranicy i z sąsiedztwa przychodzą na Trwałą Parową – najstarszą metodę kręcenia włosów, Transformacja przez sen przenosi je do równoległej rzeczywistości , miejsca fantastycznego wyzwolenia, Trwała Parowa jest tylko środkiem do osiągnięcia tego stanu.