Powrót do artykułu: Tatuowane lata ← Poprzedni Następny → Die sofortige Befreiung der Hand [Natychmiastowe uwolnienie ręki], 1973, obiekt, rzeźba; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Otwarcie wystawy VALIE EXPORT Tattooed Years / Tatuowane lata, na zdjęciu: VALIE EXPORT, fot. Wojciech Pacewicz (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Na pierwszym planie: Die Praxis des Lebens oder „tatooed tears” [Praktyka życia albo „wytatuowane łzy”], 1983, instalacja wideo; w głębi: …Remote…Remote…, 1973, film awangardowy, akcja filmowa; fot. Wojciech Pacewicz (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Na pierwszym planie: Die sofortige Befreiung der Hand [Natychmiastowe uwolnienie ręki], 1973, obiekt, rzeźba; w głębi: …Remote…Remote…, 1973, film awangardowy, akcja filmowa; fot. Wojciech Pacewicz (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Die Praxis des Lebens oder „tatooed tears” [Praktyka życia albo „wytatuowane łzy”], 1983, instalacja wideo; fot. Wojciech Pacewicz (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Die Stimme des Gesichts / Die 14 Schleier der Thamar [Głos twarzy / 14 welonów Tamar], 1998, instalacja; fot. Florentyna Nastaj (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Od lewej: STROMHÄNDE / VERBINDUNG [ELEKTRYCZNE RĘCE / POŁĄCZENIE], 1973, rysunek; DER LINKE UND DER RECHTE SCHMERZ [LEWY I PRAWY BÓL], 1972/73, rysunek; BRÜCKENHÄNDE MIT MESSERVOGEL [RĘCE TWORZĄCE MOST I PTAK-NÓŻ], 1973, rysunek; Zwang [Przymus], 1974, rysunek; DER LINKE UND DER RECHTE SCHMERZ [LEWY I PRAWY BÓL], 1972/73, rysunek, fot. Florentyna Nastaj (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) SANDZEICHNUNGEN II [RYSUNKI NA PIASKU II], SANDZEICHNUNGEN I [RYSUNKI NA PIASKU I], SANDZEICHNUNGEN III [RYSUNKI NA PIASKU III], 1973, cykl fotografii, fotografie konceptualne, fotografie czarno-białe, unikaty; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Widok ogólny wystawy, na pierwszym planie: Die Praxis des Lebens oder „tatooed tears” [Praktyka życia albo „wytatuowane łzy”], 1983, instalacja wideo; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Na pierwszym planie: Die Praxis des Lebens oder „tatooed tears” [Praktyka życia albo „wytatuowane łzy”], 1983, instalacja wideo; w głębi: …Remote…Remote…, 1973, film awangardowy, akcja filmowa; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) GLAS I [SZKŁO I], 1976, fotografia czarno-biała; GLAS II [SZKŁO II], 1976, fotografia czarno-biała; unikat, fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Zwangsvorstellung [Wymuszone wyobrażenie], 1972/1997, seria zdjęć, fotografia czarno-biała; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Die sofortige Befreiung der Hand [Natychmiastowe uwolnienie ręki], 1973, obiekt, rzeźba; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Die sofortige Befreiung der Hand [Natychmiastowe uwolnienie ręki], 1973, obiekt, rzeźba; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Die Stimme des Gesichts / Die 14 Schleier der Thamar [Głos twarzy / 14 welonów Tamar], 1998, instalacja (fragment); fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Die Stimme des Gesichts / Die 14 Schleier der Thamar [Głos twarzy / 14 welonów Tamar], 1998, instalacja (fragment); fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) STROMHÄNDE / VERBINDUNG [ELEKTRYCZNE RĘCE / POŁĄCZENIE], 1973, rysunek; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) DER LINKE UND DER RECHTE SCHMERZ [LEWY I PRAWY BÓL], 1972/73, rysunek; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) BRÜCKENHÄNDE MIT MESSERVOGEL [RĘCE TWORZĄCE MOST I PTAK-NÓŻ], 1973, rysunek; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) Zwang [Przymus], 1974, rysunek; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) DER LINKE UND DER RECHTE SCHMERZ [LEWY I PRAWY BÓL], 1972/73, rysunek; fot. Diana Kołczewska (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) …Remote…Remote…, 1973, film awangardowy, akcja filmowa; fot. Wojciech Pacewicz (źródło: dzięki uprzejmości organizatora) „Diesofortige Befreiungder Hand” (źródło: materiały prasowe organizatora) Schreibversuch (źródło: materiały prasowe organizatora) „Stromhaende Verbindung” (źródło: materiały prasowe organizatora) VALIE EXPORT, „…Remote…Remote…” – kadr z filmu (źródło: materiały prasowe) VALIE EXPORT, „…Remote…Remote…” – kadr z filmu (źródło: materiały prasowe) VALIE EXPORT, „…Remote…Remote…” – kadr z filmu (źródło: materiały prasowe) „Derlinkeundderrechte Schmerz” (źródło: materiały prasowe)