CoCArt Music Festival to festiwal łączący nowe trendy we współczesnej muzyce awangardowej i eksperymentalnej o charakterze elektronicznym i elektroakustycznym z projektami opartymi o estetyczną waloryzację multimediów, traktowanych jako pełnoprawny komponent działania twórczego. Czwarta edycja festiwalu jest twórczą kontynuacją trzech poprzednich edycji CoCArt Music Festival, które odbyły się w CSW w Toruniu i zostały objęte w 2008 roku patronatem Europejskiego Roku Dialogu Międzykulturowego, a w 2009 roku Europejskiego Roku Innowacyjności.
Artyści IV CoCArt Music Festival:
Chris Cutler (UK)
Urodzony w 1947 roku w Waszyngtonie (USA) angielski perkusista, kompozytor, legendarna postać awangardowej muzyki rockowej, nowej improwizacji oraz współczesnej muzyki eksperymentalnej, autor tekstów piosenek, producent muzyczny, wydawca i teoretyk muzyki. Założyciel kilku klasycznych grup awangardy rockowej: Henry Cow, Art Bears, News From Babel oraz Cassiber. Od końca lat 60-tych cały czas aktywny twórczo. Współpracował m.in. z: The Residents, Slapp Happy, Pere Ubu, The Work, Fred Frith, Zeena Parkins, Dagmar Krause, Lindsay Cooper, Peter Blegvad, Thomas Dimuzzio, Lutz Glandien. W 1978 roku założył istniejącą do dzisiaj firmę płytową Recommended Records, obecnie nazywającą się ReR Megacorp, której jest również niezwykle wymagającym szefem artystycznym.
Był pomysłodawcą nieformalnej organizacji awangardy rockowej Rock In Opposition, która wystartowała w połowie lat 70-tych, a obecnie funkcjonuje już jako określenie formy muzycznej oraz jak coroczny festiwal RIO organizowany we Francji. Jest autorem wielu esejów i tekstów krytycznych na temat muzyki popularnej oraz awangardowej, w tym książki File Under Popular wydanej również w Polsce pod tytułem O muzyce popularnej. Występuje w solowych koncertach z współczesną muzyką eksperymentalną oraz nową improwizacją, gdzie źródłem dźwięku są przedmioty oraz elektronika.
C.3.3. (UK)
Duet Paul Jamrozy (ex TEST DEPT) i Roz Corrigan. Paul Jamrozy był współzałożycielem wpływowej post-punkowo industrialnej grupy TEST DEPARTMENT, powstałej we wczesnych latach 80-tych w południowym Londynie. Dźwiękowe ataki kolektywu uważane były za testy fizycznej wytrzymałości, zmierzające ku granicy wytrzymałości na ból spowodowany rytmicznym hałasem, generowanym między innymi w dużej mierze na odpadach cywilizacji takich jak beczki, szyny, pręty stalowe, łańcuchy. Zespół adaptował do potrzeb swych zmasowanych multimedialnych wystąpień takie przestrzenie jak hale fabryczne, stacje kolejowe czy zamarznięte jezioro. W połowie lat 90. muzycy skoncentrowali swą aktywność artystyczną na pracy z nowoczesnymi technologiami muzycznymi, idąc w kierunku awangardowej muzyki tanecznej, w końcu wydzielając się w szerszą diasporę artystów dźwięku eksperymentujących z elektroniką.
Paul Jamrozy studiował sztukę interaktywną i media elektroniczne, pracując pod wieloma nazwami jak Satellitic, Deep Face, Full Spectrum Dominance czy obecnie jako projekt C.3.3. – inspirowany jego doświadczeniem pracy w więzieniach. Skupia się także na kreowaniu eksperymentalnych elektronicznych instalacji i performance. Satellitic jest podstawową platformą dla prac Paula Jamrozego i jego współpracowników w takich dziedzinach jak Sztuka Elektro-Magnetyczna, manipulacja materiałem dźwiękowym, ścieżka dźwiękowa, performance, współpraca i wspólnota.
PathMAN (PL)
Po rozpadzie istniejącego od 1976 roku Teatru Dźwięku ATMAN (w 1998 r.), Piotr Kolecki i Marek Leszczyński utworzyli grupę pathMAN. Od tego czasu przez zespół przewinęło się kilku innych muzyków, zespół z przerwami występował w Polsce i za granicą. Propozycja muzyczna i brzmieniowa tria pathMAN oparta jest na akustycznym instrumentarium jak m.in.: cymbały polskie, cymbały ukraińskie, tscheng, cytry, sitar, gitary akustyczne i 12-strunowe oraz zabytkowa gitara dwugryfowa, drumbass, flety, akordeon, polskie bębny ceramiczne, trąbka, perkusja, gitara elektryczna. W niewielkim stopniu korzystają muzycy z urządzeń elektronicznych.
Muzyka grupy, prezentowana podczas kameralnych koncertów to ciągła emisja dźwięków, tworzących długi utwór, w którym dynamika zmienia się od ciszy po łoskot, barwy od dźwięków lasu i łąki po zgiełk ulicy i hal fabrycznych, a nastrój od kontemplacji, poprzez jazzowy feeling do rockowego koncertu. Energię tak kreowanej muzyki w dużym stopniu tworzy publiczność, której zaangażowanie w odbiór zapętla się z muzykami, tworząc zamkniętą, Miniaturową Przestrzeń. Grupa pathMAN wystąpi w składzie: Piotr Kolecki, Marek Leszczyński, Kuba Pieczyński.
Steve Buchanan (audio) i Heike Fiedler (video) (CH)
Steve Buchanan – urodzony w Filadelfii muzyk i tancerz, profesjonalny performer od wczesnych lat 70-tych. Artysta interdyscyplinarny. W późnych latach 70-tych i 80-tych mieszkał w Nowym Jorku. W latach 90-tych przeprowadził się do Szwajcarii, rezyduje w Genewie. Jego repertuar obejmuje szerokie spektrum: począwszy od włoskich i bałkańskich rytmów, aż do muzyki noise. Wykonuje improwizacje w wielu popularnych (i nie tylko) nurtach muzycznych. Od początku lat 80-tych jest związany także ze sztuką wideo, współpracując z takimi artystami jak: Paul Garrin, Boris Edelstein, Exzytz (architects 1024). Długa lista projektów, w których uczestniczył związana jest m.in. z takimi artystami jak: Fred Frith, Sun Ra, David Moss, Elliott Levin, Ron Anderson, Jon Rose, Paed Conca, Steve Dalachinsky, Tatsuya Yoshide, Nicholas Field, William Parker czy Heike Fiedler. Steve Buchanan gra na kilku instrumentach (saksofon altowy, gitary, banjo), a także tańczy, przenosząc ruchy swojego ciała na skonstruowany przez siebie instrument 2nd-LINE (TAP-DANCE-BOARD), z którym zaprezentuje się na CoCArt Music Festival – we wspólnym projekcie audiowizualnym z Heike Fiedler.
Heike Fiedler (D/CH) – poetka, artystka nowoczesna, eksperymentalna, improwizatorka. Pracuje z tekstem i dźwiękiem, oddając relacje pomiędzy językiem, płcią, a BREAD (oś deiktyczna i akty mowy). Zajmuje się również elektroakustyką, poezją śpiewaną, daje wykłady, zajmuje się video (vj). Ingeruje w przestrzeń publiczną, bierze udział w festiwalach (zarówno wystawy indywidualne, jak i zbiorowe). Pracowała w kilku krajach Europy, jest animatorem kultury i uczestnikiem ROARATORIO.